Skip to main content

E-ticaret profesyonellerinin yapay zekâ teknolojisiyle lifestyle ürün görselleri oluşturmasına imkân tanıyan yerli girişim ARspar, Hollanda merkezli Floorplanner tarafından satın alındı.

Yerli girişimcilerin yapay zekâ alanındaki başarılarına bir yenisi eklendi. E-ticaret profesyonellerinin yapay zekâ teknolojisiyle fotoğraf çekimi yapmadan yüksek kaliteli lifestyle ürün görselleri oluşturmasına imkân tanıyan yapay zekâ ve artırılmış gerçeklik girişimi ARspar, dünya çapında 30 milyonu aşkın kullanıcıya sahip Hollanda merkezli servis Floorplanner tarafından satın alındı.

ARspar Kurucu Ortağı Gürkan Ordueri, Ocak 2024 itibarıyla farklı şirketlerle satın alma görüşmeleri gerçekleştirdiğini ve Nisan 2024’te kullanıcıların iki ve üç boyutlu kat planı hazırlamasına olanak tanıyan Floorplanner ile anlaştıklarını belirtti. Ordueri, “Bugüne dek pek çok markaya hizmet vermiş olsak da asıl vizyonumuz geleneksel fotoğrafçılığın maliyetlerini karşılamakta zorlanan KOBİ’lere yardımcı olmaktı. Bugün Arspar’ı, bu vizyonu genişletebilecek bir şirkete devrediyoruz. Ekip arkadaşlarımızın bir bölümü, Hollanda merkezli şirkette ürün geliştirme sorumlusu olarak görevlerine devam edecek” dedi.

55 binden fazla kullanıcı

2023’te pre-seed yatırımı aldıklarını hatırlatan Gürkan Ordueri, “Mayıs 2023 – Ocak 2024 döneminde 55 binden fazla e-ticaret satıcısı tarafından kullanılan Arspar’ın, doğrudan satış artırma potansiyeli taşıyan, e-ticarette yer edinmeye çalışan KOBİ’lerin başarısını destekleyen bir yapay zekâ servisi olduğunu ifade etti. Ordueri, “Konuya ilişkin raporlar, artırılmış gerçeklik (AR) deneyiminin yüzde 94 daha yüksek dönüşüm oranı getirdiğini gösteriyor. ARspar, her ürün grubu için profesyonel stüdyo çekiminden çok daha az maliyetli bir seçenek sunuyor. Özel istemler ya da istem şablonları kullanılarak her ürün, her arka plana kusursuz bir biçimde yerleştirilebiliyor. Örneğin Lamborghini, SVJ Roadster modelini ARspar kullanarak Ay’da sergiledi” diye konuştu.

Türkiyede e-ticaret ve e-ihracatın gelişmesi için çalışmayı sürdüreceğiz

Spz Akademi ve Gürkanzone markalarıyla e-ticaret yapmak isteyenlere danışmanlık ve eğitim hizmetleri sunduğunu söyleyen Gürkan Ordueeri, “ARspar, e-ticaret yolculuğumuzda karşılaştığımız bir sorunu çözmek için geliştirdiğimiz bir çözümdü. Sorun olmadan, fırsatlar da bulunmuyor. ARspar bu süreçte binlerce KOBİ’ye çözüm sundu. Şimdi bu exit ile, ARspar’ı aynı dikeyde kalarak, aynı odakta ilerleyebilmesi için devrediyoruz. Türkiye’de e-ticaret ve e-ihracatın genişlemesi ve girişimcilerin önündeki taşların kalkması için çalışmalarımıza var gücümüzle devam edeceğiz” değerlendirmesinde bulundu.

SaaS (hizmet olarak yazılım) olarak konumlanan ve ilk ürününü Şubat 2023’te kullanıma açan ARspar, yapay zekâ fotoğraf düzenleme editörüyle her seviyeden kullanıcının bir dakikadan kısa sürede diledikleri ortamda gerçekçi ürün fotoğrafları oluşturmasına olanak tanıyor. ARSpar’ın profesyonel fotoğraf çekimi mecburiyetini ortadan kaldıran teknolojisi, 2023’te 55 bini aşkın e-ticaret mağazası tarafından kullanıldı. Bunun yanı sıra lüks otomobil devi Lamborghini, Inkbox ve Westwing gibi dünya markaları tarafından da kullanılıyor.