Finans hakkında pek fazla bilgim yok ama soracak olursanız keyifsiz bir mevzu derim. Sanırım kariyerini finansa adamış, ciddi karakterli arkadaşlarım sebebiyle edindiğim bir önyargı bu. Oysa finans şirketleri o kadar da sıkıcı değil; hatta giderek eğlenceli olmaya başlıyorlar… Sırf daha samimi görünmek için konvansiyonel mecrada birçok banka uzun süredir komedyenlerle çalışıyor. Ancak dijitalin gücünü farklı mecralara taşıyıp yenilikçi uygulamalarla öncülüğü göğüsleyenler de yine finansçılar oldu. Allianz Motto Müzik ile Allianz; Görünen Adam ile Denizbank, Para Mevzuları ile ING’nın dijital yayıncılık konusunda diğerlerine anlatacağı çok şey, vereceği çok ders var.
Televizyon artık sadece oturma odasındaki büyük ekran demek değil
Dijital yayıncılığı anlatırken puhutv’yi gündeme almadan edemedim. Zira özellikle Fİ dizisi ile kendilerinin hastasıyım. Puhutv bana göre Türkiye’deki televizyonculuğu dönüştüren, müşteri beklentisini doğru okuyarak doğru içerikle, doğru zamanda bu girişimin öncülüğünü yapan kilit bir marka.
Puhutv Pazarlama Direktörü Merve Naz Atmaca, Televizyon 3.0 olarak tanımlanan bu dijital dönüşümle televizyonun artık sadece oturma odalarında olmadığını, ancak Premium TV içeriğini izleyebildiğimiz her ekranın artık bir televizyon olduğunu söylüyor. İzleyicinin geleneksel TV yayıncılığından kopmaya başladığına son birkaç yıldır şahit oluyoruz. Atmaca bu durumu, “Medyanın kendisini kontrol eden, TV kanalları ve medya yöneticileriyken artık kontrol izleyicide. Geleneksel TV bu geçişe ayak uyduramadı ve izleyici kadar hızlı dönüşemediği için izleyicilerin gerisinde kaldı” diye açıklıyor.
Bana soracak olursanız puhutv’yi kentli, iyi eğitimli, çoğunluğu genç olan bir kitle izliyor diyebilirdim. Oysa ki, 15 milyon tekil kullanıcısı ile dengeli bir dağılımı varmış. Bu da dijital dönüşümün Türk toplumundaki kabulünü gösteren önemli bir veri.
Puhutv ücretsiz yayıncılığa devam edecek
İşin biraz daha magazin tarafına gelecek olursak “Fİ bitiyor” haberleri yalan. Show TV’ye transfer olduğunu da okumaya başladık bugünlerde. Ancak puhutv ücretsiz yayıncılığa devam ediyor. Tam da bu noktada PT dizilerinin bile maliyetlerini karşılayamayarak reyting kurbanı olduğu günümüzde Fİ’nin ayakta kalmayı nasıl başardığını merak ediyorum. Merve Naz Atmaca, bunu doğru satış politikası ve akıllı ürün entegrasyonlarına bağlıyor. Dolayısıyla rica ediyorum; o duş jeli ve akıllı telefon ürün yerleştirmelerine kızmayalım…
Türkiye’nin ilk kurumsal YouTuber’u Allianz Motto Müzik
Görevi riskleri ölçerek riskin kendisini sigortalamak olan Allianz için Türkiye’nin ilk kurumsal YouTuber’ı olmak, cesaret veren bir iş. Bu cesaretin kaynağını sorguladığımda Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Ofisi Direktörü Burçun İmir, Allianz’ın müzik mirası ile gençlerin dijital mecra alışkanlıklarını doğru bir şekilde birleştirdiklerini söylüyor. Yola çıkarken Allianz, geleceğin potansiyel müşterileri olan gençlerle güçlü bir duygusal bağ kurmak istemiş.
Sigorta ürünü ile ulaşamadığı genç hedef kitleye alternatif bir kanal ile ulaşmayı, bu yolla tanınırlığını artırmayı; samimi, eğlenceli, heyecanlı, dinamik ve genç marka algısını yerleştirerek gençlerin gözünde farklılaşmayı hedeflemiş.
Türkiye’nin ilk müzik eğitimi, kültür ve eğlence kanalı Allianz Motto Müzik’in ana stratejisi reklamsız, organik olarak büyümek ve yalnızca içeriğe yatırım yapmakmış. Kanal bugüne kadar Cem Yılmaz da dahil olmak üzere 600’den fazla konuğu ağırlamış. Türkiye’de başka bir ilki gerçekleştirmiş; televizyondan YouTube’a ilk transferini yapmış. Kültür-sanat piyasasının deneyimli ismi Yekta Kopan, 2 yıldır Noktalı Virgül programı ile Allianz Motto Müzik’te yerini almış. Bununla birlikte Mehmet Turgut, Deniz Arcak, Murat Meriç, Tunç Dindaş, Sarp Dakni, Barış Akpolat, İpek Atcan, Kemal Tuğrul Sümer, Şenay Akkurt bugüne kadar kanalda program yapan, YouTube’a özel içerik üreten diğer isimlerden. Türkiye’nin duayen müzisyenlerinden gitar, davul, perküsyon, elektronik müzik eğitimlerinin de yer aldığı kanal sezona Bülent Şakrak ile hızlı bir giriş yapmayı planlıyor.
Kurumsal YouTuber olmak bir finans şirketine ne sağlar?
Yazıma finansçılardan dijital yayıncılık dersleri diyerek başladım. Allianz, ING ve Denizbank bu formülü çözenlerden. YouTube’da 20 milyon tekil izlenmeye ulaşan Allianz, aynı zamanda bu kısa sürede ilk defa gençlerin en çok çalışmak istediği şirketler arasına girmiş. Yine gençler tarafından en beğenilen sigorta şirketi olmuş; kurumsal itibarlarını önemli derecede artırmışlar. Bir dijital proje satış rakamlarına nasıl yansır diye soracak olursanız Allianz Türkiye müşteri adedi bazında tüm müşterilerde %16 büyürken Allianz Motto Müzik’in hedef kitlesi olan 15-30 yaş aralığında %79 büyümüş.
Para Mevzuları YouTube kanalı ve Denizbank’ın Görünen Adam projesi, geçtiğimiz aylarda dikkat çeken iki iş oldu. İki kurumun da adı geçen projelerine ve cesaret öykülerine bir sonraki ay devam edeceğim.
Yorumlar