FedEx, bu yılın sonlarında “fdx” adında bir e-ticaret platformu kurmayı planlıyor. Şirket konuya ilişkin dün yaptığı açıklamada, fdx’i online satıcılara potansiyel müşterilere ulaşmaktan siparişlerin tamamlanması ve iadelere kadar her konuda çözümler sunmayı amaçlayan uçtan uca çevrimiçi alışveriş merkezi olarak tanımladı. FedEx ayrıca resmi lansman için 2024 sonbaharını hedeflediğini söyledi.
Detaylar şu ana kadar oldukça yetersi olsa da fdx, temel olarak satın alma ve satış sürecinin her bölümünü optimize etmek için FedEx’in içgörülerini kullanacak “veri odaklı” bir platform olarak tanımlanıyor.
Paylaşılan bilgilere göre başlangıçtan itibaren fdx’teki satıcılar, FedEx’in sahibi olduğu e-ticaret sitesi ShopRunner’daki mevcut müşteri ağına erişebilecek. Müşteriler de ürünlere göz atarken ve sepetlerine ürün eklerken, ödeme yapmadan önce bile teslimat tahminlerini görebilecek. Satıcılara tedarik zinciri kararları, optimum sevkiyat rotaları ve daha fazlasıyla ilgili karbon emisyon raporları sunulacak.
FedEx, fdx’i “türünün ilk örneği” bir platform olarak nitelendiriyor. Bu tanım abartılı mı değil mi yakında göreceğiz.
Kaynak: FedEx is building its own all-in-one ecommerce platform – engadget
Yorumlar