Skip to main content

Facebook San Francisco’da gerçekleşen Casual Connect konferansında geliştiricilerin yer alması için resmi duyurusunu yaptı. Buna göre; şirket oyun stüdyolarıyla iş birliği içine girip onlarla gelir paylaşımında bulunacak.  Şirket, yeni yayıncılık…

Facebook San Francisco’da gerçekleşen Casual Connect konferansında geliştiricilerin yer alması için resmi duyurusunu yaptı. Buna göre; şirket oyun stüdyolarıyla iş birliği içine girip onlarla gelir paylaşımında bulunacak. 

Şirket, yeni yayıncılık deneyimi için küçük ve orta ölçekli geliştiricilere mobil oyunları global platforma taşımada yardımcı olmak için yeni bir pilot programın olduğu açıklamasında bulundu. Bu yeni atılımın arkasında yatan düşünce ise yeni mobil geliştiriciler için oyunlara kitleyi çekmenin pahalı olması.
Her ay Facebook’ta 800 milyondan fazla mobil kullanıcı bulunuyor ve Facebook üzerinde 260 milyondan fazla kişi oyun oynuyor. Şirket, bu duruma ilişkin ise geliştiricileri yüksek kaliteli oyunları hedeflemesinde yardımcı olmayı amaçladığını söyledi.  
Facebook, eğitici oyun yapımcısı Brainbow, Kiwi ve sosyal oyun yapımcısı Playfish (EA’ya Space Ape oyunu en az 275 milyon dolara satıldı) olmak üzere neredeyse 10 geliştiriciyi toplamış durumda. 
Tech Crunch’ın edindiği kaynaklara göre; programın sınırlı kaynakları bulunan küçük çaplı geliştiriciler için olduğu belirtildi. Bu geliştiricilerin de büyük stüdyoların multi milyon dolarlık pazarlama bütçeleriyle yarışacağı düşünülse de aslında program da büyük isimler de yer alıyor. Aralarında 652 milyon dolar değerinde Fransız oyun şirketinden çıkan Gameloft, Kingdom & Lords oyunu da yer buluyor.
  
Facebook’un mobil uygulama yayıncılığındaki yerine bakıldığında sosyal grafik ve reklamlarla uygulama ekosisteminden elde etmeyi planladığı gelir miktarını zorlayabileceği düşünülüyor. 
Şirket, son çeyrekte reklamcılık gelirinin yüzde 41’ini yani yaklaşık 656 milyon dolar geliri mobil platformlardan elde ettiğini açıklamıştı.