Facebook bugün “Sınırları Aşan Türkiye” projesini ve Deloitte Türkiye tarafından hazırlanan ekonomik ve sosyal etki raporunun sonuçlarını duyurdu.
Dört ayaktan oluşan “Sınırları Aşan Türkiye” projesiyle birlikte Facebook, Türkiye’deki her boyuttan işletmenin yerel ve uluslararası alanda büyümelerine yardımcı olmayı ve Türkiye’deki topluluğuna daha iyi hizmet sunabilmek adına yatırım yapmayı amaçlıyor. Deloitte raporu, Türkiye’deki işletmelerin Facebook’un platformları (Facebook, Instagram, Facebook Messenger ve WhatsApp) aracılığıyla Türkiye ekonomisine 15,3 milyar Türk lirası değerinde katma değer* oluşturduğunu ve bu katkıları sonucunda ülkede 209 bin istihdam sağlandığını ortaya koyuyor. Facebook ayrıca Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Habitat işbirliğiyle bir girişimcilik merkezi oluşturarak Türkiye’deki yatırımlarını genişletmeyi de planlıyor. Facebook ayrıca, Türkiye’deki yatırımını genişletmek adına TOBB ve Habitat işbirliğinde bir girişimcilik merkezi oluşturmayı da planladığını duyurdu.
“Sınırları Aşan Türkiye” projesinin ilk ayağı olan ve Deloitte’in hazırladığı ekonomik ve sosyal etki raporunun önemli sonuçları şöyle:
Ekonomik etki:
-Türkiye’de 1,7 milyon KOBİ’nin –yani ülkedeki toplam KOBİ sayısının %55’inin– Facebook’ta bir işletme sayfası var.
-Sosyal medya kullanan işletmelerin %93’ü Facebook uygulama ailesinin işletmelerini büyütmelerine yardımcı olduğunu, %87’si ise bu platformlar sayesinde satışlarını artırdığını dile getiriyor.
-Türkiye’deki işletmelerin Facebook üzerinden yarattığı katma değer* toplamda 15,3 milyar TL oldu.
-Türkiye’de işletmelerin Facebook platformları aracılığıyla oluşturduğu katkı sonucu 209 bin istihdam sağlandı. Sosyal medya kullanan işletmelerin %91’i, Facebook platformlarına katıldıktan sonra yaşadıkları talep artışıyla birlikte daha fazla sayıda çalışanı işe alabildiklerini söylüyor.
-Facebook’ta dünyanın dört bir yanından 135 milyondan fazla insan Türkiye’deki işletmelerle bağlantı kuruyor.
-İşletmelerin %89’u Facebook uygulama ve ürünleri ailesinin başka şehirlere ya da ülkelere satış yapmalarına yardımcı olduğunu dile getiriyor.
Sosyal etki:
-İnsanların %78’i Facebook’ta ilgili gruplara üye oldu ve %65’i Facebook gruplarının Türkiye’nin başka yerlerinde yaşayan diğer insanlarla bağlantı kurmalarında önemli bir rol oynadığına inanıyor.
-Türkiye’deki kullanıcıların %32’si bir sosyal sorumluluk projesine katıldığını, %11’i ise Facebook platformlarında bir içerik gördükten hemen sonra bağış yaptığını söylüyor.
Yorumlar