Meta, reklamları Facebook ve Instagram’dan kaldıracak ücretli bir abonelik modeli başlattı. Avrupa Birliği ülkelerinde kullanıma sunulacak hizmet, web’de aylık 9.99 euro, iOS ve Android’de ise aylık 12.99 euro olacak.
Abonelik, Avrupa Birliği’nin Meta’nın reklam hedefleme ve veri toplama uygulamaları hakkındaki endişelerini gidermeyi amaçlıyor. Meta, bu hamle ile Dijital Piyasalar Yasası ve Genel Veri Koruma Tüzüğü dahil olmak üzere bir dizi Avrupa yasası tarafından belirlenen gizlilik gereksinimlerini daha açık ve kesin bir şekilde karşılayacağına inanıyor.
Yeni aboneliği duyuran bir blog yazısında, “Gelişen bu Avrupa düzenlemelerinin ruhuna ve amacına saygı duyuyoruz ve bunlara uymaya kararlıyız” diyen Meta, ödeme yapmak istemeyen kullanıcılar için ürünlerine ücretsiz erişim sunmaya devam edeceğini de söylüyor. Şirket, ödeme yapmayan kullanıcılara yönelik deneyimin değişmeyeceğini ve mevcut reklam tercihi araçlarının kullanılabilir kalacağını belirtiyor.
Reklamsız ücretli abonelik yalnızca AB, EEA (Avrupa Ekonomik Alanı) ve İsviçre’de 18 yaş ve üzeri kişilere sunulacak. Abonelik başlangıçta tüm bağlantılı Facebook ve Instagram hesapları için geçerli olacak, ancak Meta daha sonra bağlantılı hesaplar için ekstra ücret talep edecek. 1 Mart 2024’ten itibaren bağlantılı hesap başına web’de 6 euro, iOS ve Android’de ise 8 euro ek ücret alınacak. Şirket, bir kişi abone olmaya devam ettiği sürece verilerinin reklam hedefleme için kullanılmayacağını söylüyor.
Kaynak: Facebook and Instagram launch a paid ad-free subscription – The Verge
Yorumlar