Uzun zamandır beklenen Facebook’un Google AdSense’e rakip olacak ürünü nihayet geldi.
Atlas adındaki bu hizmet, markalara Facebook’un dev verisini kullanma fırsatı sunuyor. Atlas ile markalar, sosyal medya devinin veri hazinesini internet sitelerinde reklam hedeflemelerinde kullanabilecek.
Atlas aslında yeni bir platform değil. Facebook, Atlas’ı Microsoft’tan geçtiğimiz yıl satın aldı. Ancak, Atlas’ın başındaki isim Erik Johnson’un bir blog paylaşımına göre durum farklı. Johnson, blog paylaşımında platformu her yönüyle yeniden yapılandırdıklarını yazdı. Ayrıca reklamcılar için hangi cihazın kullanıldığı fark etmeksizin kullanıcı takibini kolaylaştırmak için hizmet sunmayı amaçladıklarına yer verdi.
Google’a açıkça gönderme yapan Johnson, geleneksel olarak reklamverenlerin kullanıcıları takip ettiği yöntem olan cookies devrinin artık geçtiğini belirtti. Nedenini de kullanıcıların birkaç cihaz kullandığına bağladı. Johnson yazısında şunları dile getirdi: “Cookie’ler mobilde çalışmıyor. Demografik hedeflemede de geçerliliğini kaybetmeye başladı. Kullanıcıların satın almasını da kolaylıkla ya da doğru bir şekilde ölçümleyemiyor.”
Buna karşılık Johnson, insan odaklı pazarlamayı öneriyor. Bu duruma çözüm olarak; Facebook verilerini temel alan pazarlama metodundan bahsediyor. Cihazlar arasında kullanıcıları takibe almasının yanında çevrimiçi kampanyaları, çevrimdışı satışlara dönüştürüyor. Böylelikle yapılan dijital pazarlama faaliyetlerinin ne kadar etkili olduğu ölçümlenebiliyor.
Yapılan resmi açıklamada Facebook, Omnicom ile anlaşmaya vardığını duyurdu. Pepsi ve Intel gibi markalara reklam hizmeti vermeye başlayacak. Facebook’un bünyesinde yer alan Instagram da Atlas’ı kullanacak. Şirket, duyurusunda Facebook, Atlas ve Instagram’da reklam satın alan reklamverenler, sonuçları kolaylıkla karşılaştırabileceğini vurguladı.
Şunu da belirtmekte fayda var. Google, insan odaklı stratejiyle yakından ilgileniyor. Bu da aslında Google’ın sosyal ağı Google+’ın arkasındaki düşünce. Google+, beklenen başarıyı yakalasaydı; Google’ın arama verisinin yanında kişisel veriler de reklam hedeflemesini destekleyebilirdi. Ancak Google+, Google’ın umduğu gibi bir çıkış yakalayamadı. Bunun öncelikli nedeni de sosyal ağın Facebook’a bir alternatif olarak görünmesiydi.
Facebook’da ise durum daha farklı. Facebook, sosyal ağ ve reklam platformunun birleşimi. Atlas ile Facebook, Google’ın karşısında daha güçlü bir şekilde çıkmış olacak.
Yeni reklam oluşumu, Facebook’ta gizliliğe önem veren kullanıcıları pek de sevindirmeyecek. Facebook’un veri toplama politikaları sosyal ağ Ello’nun hızlı büyümesinde etkili oldu. Ello, rakibi Facebook gibi kullanıcı verisini satmayacağı güvencesi veriyor.
Facebook kendi reklam ağında ne kadar çok markayla işbirliği yaparsa, o ölçüde kullanacağı veri de artacaktır.
Kaynak: Wired
Fotoğraf: Mashable
Yorumlar