Bir dönem Facebook’un rakiplerinin önüne geçmesini sağlayan özelliklerinden biri tarih oluyor.
Facebook, sağladığı bilgi paylaşımı ortamı ile bir hayli popülerleşmiş, dünya çapında yüz milyonlarca ve hatta milyarlarca kullanıcıya ulaşmıştı. Kullanıcıların yaptıkları paylaşımlar ile diğer Facebook kullanıcılarını bilgilendirebilmelerinin yanı sıra, Facebook profillerinde yer alan kutucuklar da kullanıcılar hakkında bilgi almaya olanak sağlıyordu.
Bu kutucuklarda yer alan bilgilerden inanç, siyasi görüş, adres ve cinsel tercih bilgileri profillerden kaldırılacak. Sosyal medya uzmanı Matt Navarra, bu değişikliğin insanların Facebook hakkındaki düşüncesini yönlendirmek üzere yapılacağını belirtiyor. Zira Facebook’un kurulduğu günden bu yana önemli bir parçası olan profil sayfaları kullanıcılar tarafından özenle hazırlanıyorlardı. Fakat bu değişiklik, bir dönem dünyanın en popüler sosyal medya platformu olan Facebook’un ve hatta Facebook ile birlikte sosyal medya dünyasının bir dönemi geride bırakması anlamına geliyor. Bilindiği üzere popülaritesini kaybeden Facebook, sosyal medya kullanıcılarınca görece büyük yaştaki kullanıcılara hitap eden bir platform olarak değerlendiriliyor. Bu hamle Facebook’un yenilenmesi açısından önemli.
Facebook is removing religious views and ‘interested in’ info from profiles from 1 December 2022 pic.twitter.com/SKjSrtwUwm
— Matt Navarra (@MattNavarra) November 16, 2022
Yorumlar