Skip to main content

Facebook, Microsoft’un reklam platformu Atlas’ı satın aldı.   Facebook’un dün (28 Şubat) yaptığı açıklamada, bu satın almayla birlikte Atlas’ın reklamcılara kendi kampanyalarıyla ilgili olarak daha iyi fikir sunabileceği belirtiliyor. Ayrıca…































Facebook, Microsoft’un reklam platformu Atlas’ı satın aldı.
 
Facebook’un dün (28 Şubat) yaptığı açıklamada, bu satın almayla birlikte Atlas’ın reklamcılara kendi kampanyalarıyla ilgili olarak daha iyi fikir sunabileceği belirtiliyor. Ayrıca kendi Facebook kampanyalarını masaüstü ve mobil internet üzerinde diğer reklam harcamalarını karşılaştırmalarına yardımcı olabilir. 
Facebook’un belirttiğine göre; Atlas’ın, site üzerinde birçok reklamcı tarafından kullanımda olduğu ifade ediliyor; ancak şirket farklı olarak hem ölçüm sistemleri hem de kullanıcı arayüzünü oluşturmayı ve kullanım kolaylığı sunmayı planlıyor. 
The Verge’in haberine göre; Facebook kendi sistemini paraya çevirmek için çalışıyor. Hızlı büyümeye rağmen, kendi reklamlarının gerçekten ne kadar işe yaradığını bulmak adına iyi ölçüm tekniğini bulmak çoğunlukla zor olmuştur.  
Facebook bu durumdan bahsetmese de, reklam platformuna sahip olmak ayrıca farklı sitelerde reklam yayınlamaya imkân tanıyor. Bu şekilde de sosyal ağ sitesini Google’a ve onun AdSense platformuna rakip yapıyor. 
Facebook ve Microsoft arasında yapılan bu anlaşma hakkında söylentiler Aralık ayında çıkmıştı.   
Facebook’un satın aldığı bu hizmet için ne kadar ödediği açıklanmasa da, AdAge satışın 100 milyon dolar civarında gerçekleşmesinin beklendiğini belirtmişti.