Online ölçümleme firması Gemius’ın 30 ülkenin internet kullanıcıları arasında yaptığı araştırmaya göre, Türkiye ve Macaristan, Facebook’u en çok kullanan ülke olarak karşımıza çıkıyor. Yüzde 86’lık kullanıcıya sahip olan Türkiye ve Macaristan’ın ardından yüzde 82 ile Mısır geliyor. Sıralamanın son 3 basamağında ise Rusya (yüzde 30), Ukrayna (yüzde 28) ve Beyaz Rusya (yüzde 19) yer alıyor.
Araştırma kapsamında aktif Facebook kullanıcılarının yüzde 48’i siteyi her gün ziyaret ettiği ortaya çıkıyor. Bu noktada haftaiçi – haftasonu ayrımı bulunmuyor. Gemius Online Pazar Uzmanı Lauris Lietavietis’in yaptığı değerlendirmeye göre, yüzde 40’ın üzerinde bir kitle sabah ilk iş olarak Facebook’taki durumlarını kontrol ediyor. Elbette, burada mobil cihaz kullanımındaki artış dikkat çekici. Zira, 680 milyon Facebook kullanıcısı mobil cihazlardan siteye giriş yapıyor.
Facebook’ta kadın-erkek kullanım oranları
Gemius’ın çalışmasında ülkelere göre kadın-erkek kullanıcı sayıları ve oranlarına da yer veriliyor. Sadece Beyaz Rusya’da kadın-erkek oranı yüzde 50 olarak eşit iken kadın kullanıcıların en fazla olduğu ülke yüzde 54 ile Ukrayna oluyor. Kadın kullanıcıların yüzde 53 ile ikinci sırada olduğu Macaristan olurken yüzde 52 ile Polonya yer alıyor. Türkiye bu noktada yüzde 44 ve yüzde 56 oranlamasıyla Ürdün (yüzde 43-yüzde 57) ve Birleşik Arap Emirlikleri’ni (yüzde 25-yüzde 75) geride bırakıyor.
Gemius’ın raporunda kullanıcıların yaş aralıkları ve kullanıcı sayılarına da değiniliyor. Burada en ilginç sonuç olarak Danimarka ile karşılaşıyoruz. Danimarka’da 46 yaş ve üzeri bir milyon 276 bin 379 kullanıcı bulunuyor. Bu ülkede buna karşılık 36-45 yaş arası 507 bin kullanıcı siteyi kullanırken 26-35 yaş arası 505 ve 19-25 yaş arası 419 bin kullanıcı mevcut. Ülkemizde durum ise şöyle: Türkiye’de toplam 23,8 milyon Facebook kullanıcısı mevcut. Bu kullanıcıların 13,3 milyon erkek, 10,4 milyonu kadın kullanıcılardan meydana geliyor. Yaş dağılımına baktığımızda ise 5,9 milyon ile 12-18 yaşın en fazla kullanıcının bulunduğu grup olarak karşımıza çıkıyor. Diğer yaş grupları şöyle sıralanıyor: 19-25 yaş (5,2 milyon), 26-35 yaş (5,8 milyon), 36-45 yaş arası (3,9 milyon) ve 46+ (2,85 milyon).
Kasım 2013’teki veriler ışığında gerçekleştirilen Gemius’ın araştırması 30’dan fazla ülkeyi kapsıyor. Araştırma, Gemius’ın hibrit metodolojisi baz alınarak ve ICC/ESOMAR’ın uluslararası araştırma kurallarına uygun şekilde yapıldı.
Yorumlar