Sosyal medya alanında küresel araştırmalar yapan pazarlama ve analiz şirketi Socialbakers, e-marketing için çözümler üreten ABD merkezli yazılım firması HubSpot ile birlikte yaptığı çalışmayla, Facebook hakkında doğru sanılarak kulaktan kulağa yayılan mitleri belirledi. Raporda, özellikle pazarlamacıların yanlış stratejiler uygulamasına neden olan bu mitler yalanlanırken, gerçek veriler paylaşıldı.
Social Bakers’ın 24 maddelik sonuç raporunda göze çarpan 10 Facebook yalanı şöyle:
Mit 1
Yanlış: Güvenilir bir Facebook şirket profili için ihtiyacınız olan tek şey, bir sayfa oluşturmak ve onu düzenli olarak doldurmak.
Doğru: Facebook’taki marka bilirliği uzun süreli bir çaba gerektiriyor, yapılması gereken sadece düzenli ve güncel içerik paylaşımından ibaret değil. Facebook özellikle mesajlarına hızlı ve sürekli yanıt veren markaları ödüllendiriyor.
Mit 2
Yanlış: Ne kadar çok gönderi paylaşırsanız, etkileşim oranınız o kadar artar.
Doğru: Veriler, özellikle takipçi sayısı düşük markalarda paylaşım arttıkça etkileşimin azalması ihtimalini de gözler önüne seriyor. Kullanıcıları içeriğe boğmamakta fayda var.
Mit 3
Yanlış: Takipçileriniz ilk olarak en son paylaşımınızı görüyor.
Doğru: Paylaşımlarınız güncelliğine göre değil, paylaşım ve beğenilme sayısına göre sayfanın üstünde yer alıyor.
Mit 4
Yanlış: Instagram’ın aksine, kullanıcılar Facebook’a daha çok masa üstü ve diz üstü bilgisayarlardan giriyor.
Doğru: Aralık 2016’da Facebook 1.23 milyar aktif kullanıcı açıkladı ve bunların 1.15 milyarının telefonunda Facebook mobil uygulaması vardı.
Mit 5
Yanlış: Facebook sadece B2C pazarlamacılar için kazançlı bir platformdur.
Doğru: Facebook kullanıcılarının yüzde 73’ü kanalı iş nedeniyle kullandığını belirtiyor. Platform git gide mesleki ve özel bilgilerin arandığı bir yere dönüşüyor.
Mit 6
Yanlış: İnsanlar Facebook’ta, Twitter’a özgü bir özellik olan hashtag’leri kullanmıyor. Buna gerek de yok zaten…
Doğru: Facebook kullanıcıları da hashtag kullanıyor. Hashtag’ler gönderilerinizin arama optimizasyonu için önemli.
Mit 7
Yanlış: Facebook’a reklamverenlerin çoğu, bunu, takipçi ve etkileşim oranını artırmak için yapıyor.
Doğru: Socialbakers’ın elindeki verilere göre, Facebook reklamverenlerinin çoğunun asıl amacı “website conversion” yani kullanıcıları ana siteye yönlendirmek.
Mit 8
Yanlış: Video popülerleştikçe, pazarlamacıların bütçelerinin büyük kısmı video reklamlarına ayrılır oldu.
Doğru: Video reklamlarına ayrılan bütçe 2015-2016 arasında yüzde 150 artmış olsa da, Socialbakers verileri, reklamverenlerin genel bütçenin sadece yüzde 12’sini videolara ayırdığını gösteriyor.
Mit 9
Yanlış: Uzun videolar Facebook için daha uygun çünkü kullanıcının ilgisini uzun süre üzerlerinde tutarlar.
Doğru: Video uzadıkça, sonuna kadar izlenme ihtimali de o kadar azalır. 60 saniyeden uzun videoların sadece yüzde 10’u sonuna kadar seyrediliyor.
Mit 10
Yanlış: Facebook videolarına altyazı eklemek gereksiz, hatta rahatsız edicidir.
Doğru: Facebook kullanıcılarının yüzde 85’i videoları sesini açmadan seyrediyor. Bu durumda altyazıların gerekli olup olmadığını sorgulamaya bile gerek yok.
Raporun tamamı için burayı tıklayabilirsiniz.
Yorumlar