Skip to main content

Normal 0 21 false false false TR X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Normal Tablo”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan;…

Normal
0

21

false
false
false

TR
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normal Tablo”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Dün öğleden sonra Facebook kullanıcıları, news feed sayfalarının tepesinde “Facebook’un
nasıl para kazandığını hiç merak ettiniz mi?” sorusu ile ile karşılaştı. Üzerine tıklandığında detaylı bir açıklama
sayfası sunan site, çok sayıda kullanıcının gizlilik hakları ihlali ile
ilgili endişelerini ortada kaldırmaya çalışıyor.

Geçtiğimiz ay devletin ticaret komisyonu (FTC) ile gizlilik
ilkeleri konusunda anlaşan Facebook, dün kullanıcılarına nasıl para kazandıklarını
anlatan bir sayfa düzenledi. Oldukça basit bir şema ile kullanıcılara, kurumların hazırladıkları reklamları dağıtması için kendilerine para
verildiğini, kendilerinin de bu reklamın ‘doğru insanlara’ gösterilmesinde aracı olduklarını ifade ediyor. Facebook bu açıklamayı konum bilgisi
üzerinden örnek vererek yapıyor. Örneğin mahallede açılan bir spor salonunu
reklam veren şirketlerin, kullanıcıların oturdukları yer bilgisi doğrultusunda ‘kim olduklarını
bilmeden’ sayfalarında yer almasını sağladığını belirtiyor.

Bunun yanı sıra Facebook’un bedava olmasını reklamların
sağladığını ve belirli bir reklamı görmek istemeyen kullanıcılarına,  ‘X
işaretine tıklayın, ve gidiyor’ şeklinde bir çözüm sunuyor.

En çok sorulan soruların tepesinde yer alan ‘Facebook’un
bilgilerimi para için sattığı doğru mu?’ sorusu yer alıyor. Bu sorunun cevabı
olaraktan: ‘Hayır. Facebook kişisel bilgilerinizi satmıyor. Onun yerine,
Facebook size reklam göstererek para kazanıyor.’ diyerek kullanıcıların
bilgilerini başka şahıslara ve kurumlara satmadığının altını çizmeye çalışıyor.
Açıklamanın tümünü görmek için: https://www.facebook.com/about/ads/#selling

Facebook 29 Kasım tarihinde devletin ticaret komisyonu ile,
kullanıcılarının gizlilik haklarını ihlal etmemek adına bir anlaşma yaparak, gizlilik ayarlarında belirli değişiklikler yapmıştı. Bunun yanı sıra her iki yılda bir
gizlilik süreçlerinin denetlenmesine ve Gizlilik Direktörü görevini ikiye
ayırmayı kabul etmişti. Buna rağmen kendisine karşı açılan çoğu şikayete dair bir yaptırım
almadığına dair büyük eleştiriler almaya devam eden Facebook, Zuckerberg’in
kendi blog sayfasında ‘tabii ki bir sürü hatalar yaptık’ açıklamasıyla
kullanıcılarından bir nevi özür dilemişti.

Facebook, 2012 yılının yaz aylarında hisselerine satışa
çıkarmayı planlıyor.

 

Facebook’un gizlilik revizyonları ile ilgili dalga geçen bu video, YouTube’da popüler oldu:

Siz Facebook’un bu
açıklaması ve gizlilik ihlalleri suçlamaları ile ilgili ne düşünüyorsunuz?