TEKNOLOJİ

Savaş Önemli | 17.03.2020 - 14:54

Evden çalışanlar için verimliliği artıracak uygulamalar

Evden çalışırken verimliliği yakalamanıza yardımcı olacak mobil uygulamaları bir araya getirdik.

Koronavirüs vaka sayısı her geçen gün artan Türkiye’de çalışanlarını virüsün fiziksel ve mental etkilerinden korumak zorunda olan firmalar haliyle ilk olarak evden çalışmak gibi yöntemlere yöneliyorlar. Bu hafta itibariyle marka, ajans ve startup dünyasından onlarca firmanın evden çalışmaya başladığını takip ediyoruz. Tabii geçici de olsa ne kadar süreceğini kimsenin öngöremediği bu süreci organize bir şekilde yürütebilmek için bazı temel hazırlıkların yapılması gerekiyor.

Evden çalışmaya geçecek firmalar öncelikle çalışanlarını kendi sunucularına ya da programlarına yönlendirebilmek için VPN yani sanal özel ağlar kurmak, çalışanlarına gerekli teknolojik ekipman ve yazılım desteğini sağlamak durumundalar. Ancak evden verimli bir şekilde çalışabilmek için teknolojik olanakların sağlanması tek başına yeterli değil. Evden çalışan kişinin işteki disiplinini kendi ortamında yaratması da son derece önemli. Evden çalışırken verimliliği yakalamanıza yardımcı olacak mobil uygulamaları bir araya getirdik.

Zamanı doğru kullanmak için: Toggl

Evden çalışma konusunda acemi iseniz kısa süre içerisinde bu çalışma şeklinde en önemli meselenin zaman yönetimi olduğunu anlayacaksınız. Eğer notlarınızı, görevlerinizi ve planlarınızı düzgün bir şekilde planlamazsınız bir süre sonra her şeyin çok karmaşık hale geldiğini göreceksiniz. Evde zamanı düzgün yönetmek konusunda en fazla tercih edilen uygulamalardan biri Toggl. Kağıt üzerinizdeki planlarınızı, projelerinizi ve görevlerinizi sanal ortama taşıyabileceğiniz uygulama ile zamanınızı ve işinizi düzenli olarak yönetebilir, işlerinizi takip edebilirsiniz. Hangi iş için ne kadar zaman harcadığınızı ve evde iken iş planınıza ne kadar sadık kalabildiğiniz görmek için Toggl işinize yarayacak bir uygulama olabilir. Ücretsiz ve premium olmak üzere iki ayrı üyelik sistemine sahip Toggl Android ve iOS’ta mevcut.

Üretkenlik için: Trello

Milyonlarca kullanıcısı olan dünyanın en popüler iş yönetim uygulamalarından olan Trello ile diğer proje yönetim uygulamaları gibi yapacağınız işleri, yaptıklarınızı ve hedeflerinizi aynı ekranda görüp organize edebiliyorsunuz. Bununla birlikte Trello benzer uygulamalardan farklı olarak çok daha basit bir arayüze sahip. Uygulama Google drive ve dropbox ile uyumlu çalışabildiği gibi, kullanıcıların doğrudan Slack ve Salesforce gibi online çalışma ortamlarına erişmesine izin veriyor. Ücretsiz olan Trello’yu kullanmak için trello.com adresinden üyelik hesabı açıp, üye olduktan sonra karşınıza çıkan arayüzdeki panoda projenize isim vermeniz gerekiyor. Panolar, listeler ve kartlardan oluşan kısım olmak üzere 3 kısımdan oluşan Trello’da ekip olarak çalışmanız durumunda ekipte kimin hangi aşamaları yapması gerektiğini organize etmeniz mümkün.

Parolaları basitçe yönetmek için: Lastpass

Evden çalışırken kullandığınız araçlar, yararlandığınız platformlar ve üye olduğunuz diğer sistemler için kullandığınız parolaları yönetmek de işin verimliliği açısından son derece önemli. Dolayısıyla hatırlamanız gereken tüm farklı giriş bilgileri ve şifrelerle online hesaplarınıza giriş yapabilmek üzere bu kritik bilgileri unutmadığınızdan emin olmak için yardımcı bir dijital araca ihtiyacınız olacaktır. Bir parola yönetim servisi olan Lastpass kredi kartı, site ve uygulama hesaplarınızın kullanıcı adı, şifre gibi bilgilerini güvenli sunucularda barındırıyor. Bu sayede ister bilgisayarınızdan isterseniz de akıllı telefonunuzdan şifrelerinize tek bir ana şifre kullanarak ulaşabiliyorsunuz. Lastpass’in benzer uygulamalara göre en önemli artıları; ücretsiz bir sürüme ve sağlam bir şifre üreticisine sahip olması.

Notlarınızı organize etmek için: Bear

Çalışırken çoğumuz bilgisayar ya da kağıda aldığımız notları sonrasında bir araya getirmekte zorluk çekiyoruz. Bu konuda imdadımıza not alma uygulamaları yetişiyor. Ama çoğumuzun akıllı telefonunda var olan bu uygulamaları bile yarım yamalak kullandığımız bir gerçek. Bu bölümde önereceğim Bear isimli uygulama not almak için bir uygulama kullanma sürecinizi daha sürdürülebilir hale getirecek bazı fonksiyonlara sahip. Evernote’a alternatif olan ve bazı yönleriyle ondan daha esnek olan uygulama not alma konusunda sahip olduğu biçimlendirme araçları ile dikkat çekiyor. iOS ve macOS işletim sistemleri için geliştirilen uygulamada not alırken, başlıklarda ‘header’ kullanabilir, yazıları kalın, italik, altı ve ortası çizgili yapabilir, herhangi bir notu belirli bir etiketle etiketleyebilir, metinlerinize görseller ve linkler ekleyebilir, PDF ve JPEG dahil olmak üzere çeşitli biçimlere dışa aktarabilirsiniz.