Skip to main content

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), online alışverişin Ramazan ayı raporunu yayınladı.

Üye ağıyla ülkemizdeki eticaret sektörünün büyük bir kısmını temsil eden Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), eticarette Ramazan ayının tüketici tercihlerini belirledi. Üyeleriyle birlikte bir araştırma yapan ETİD’in elde ettiği verilere göre, Ramazan ayında siparişlerde gözle görülür bir artış yaşanırken; bu yükselişin mobil uygulamalar ağırlıklı olması dikkat çekti.

Verilere göre, geçtiğimiz seneki Ramazan ayıyla karşılaştırıldığında sipariş sayısında yüzde 100’den fazla artış görüldü. Bu artış, eticaret sitelerine cirosal olarak da yansıdı ve söz konusu eticaret siteleri ortalama yüzde 20 oranında büyüme kaydetti.

Araştırmanın en dikkat çekici sonuçlarından biri de, mobil uygulamalardan sipariş verme alışkanlığının artmasıydı. Ramazan ayında yaklaşık yüzde 40’lık bir artış gösteren mobil sipariş oranı, yükselen ivmesini korudu.