Skip to main content

UEFA Şampiyonlar Ligi’nin sponsorlarından PepsiCo’nun Türkiye İçecek Kategorisi Pazarlama Direktörü Aslı Önder ile dev organizasyonun iletişim stratejisini konuştuk.

Tüm dünyanın dört gözle beklediği UEFA Şampiyonlar Ligi final maçı 29 Mayıs 2021’de İstanbul’da oynanacak. UEFA Şampiyonlar Ligi’nin sponsorlarından PepsiCo’nun Türkiye İçecek Kategorisi Pazarlama Direktörü Aslı Önder ile bu dev organizasyonu ve markanın spor sponsorlukları konusundaki iletişim stratejisini konuştuk.

Türkiye için Pepsi’nin iletişim stratejisinden bahseder misiniz?

Pepsi, Türkiye’nin en büyük markalarından biri. Dolayısıyla Türkiye’nin her yerinde, her segmentten tüketiciye ulaşan bir marka. İletişimimizde de tüketicilerimizin farklı ihtiyaçlarına odaklanıyoruz ve entegre bir iletişim stratejisi izliyoruz. Futbolun birleştirici gücüne inanıyoruz ve bu bakış açısıyla UEFA Şampiyonlar Ligi’nin ve UEFA Kadınlar Şampiyonlar Ligi’nin sponsoruyuz. Futbolseverlere Messi ve Pogba gibi dünyaca ünlü futbolcular ile ‘Futbolu doyasıya yaşa’ diyoruz.

Spor sponsorlukları nasıl, ne zaman başladı, bugüne kadar neler yapıldı bu anlamda?

Pepsi olarak dünyanın en büyük spor organizasyonlarından olan UEFA Şampiyonlar Ligi’nin ve UEFA Kadınlar Şampiyonlar Ligi’nin sponsoru olmaktan gurur duyuyoruz. Futbolun yanı sıra diğer spor dallarını da destekliyoruz. ABD’de milli futbol, basketbol ligi, hokey ligi ve Hindistan’da kriket liginin sponsoruyuz. Geçmişte Beckham, Ronaldinho ve Roberto Carlos gibi dünyaca ünlü futbolcular ile hala hatırlanan reklam çalışmaları yaptık. Bunun yanı sıra Türkiye Milli Takımımızın da ana sponsorluğunu yaptık. Şimdi de dünyanın en çok izlenen turnuvası olan şampiyonlar liginin sponsorluğunu yaparken Messi ve Pogba gibi dünyaca ünlü futbolcuların rol aldığı reklamlarımızı yayınlıyoruz.

Türkiye’de UEFA Şampiyonlar Ligi sponsorluğunun dışında farklı branşlarda başka sponsorluklarınız var mı ?

Türkiye’de de UEFA Şampiyonlar Ligi’nin yanı sıra bizi çok heyecanlandıran bir espor gündemi var. espor her geçen gün daha geniş kitleler tarafından tercih ediliyor. Bu yüzden de her zaman gençlerle iletişim halinde olmak isteyen bir marka olarak espor’un bizim için vazgeçilmez bir alan olduğunu düşünüyoruz. Günümüzde başarılı bir pazarlama kampanyası için markaların online olarak ulaşılabilir olması önemli bir kriter. Biz oyun ve espor alanındaki kampanyalarımızı ağırlıklı promosyonel olarak kurguladık. Türkiye’nin en büyük espor oyunu olma yolunda hızla ilerleyen Zula ile yaptığımız iş birliğinde Pepsi ürünlerindeki şifrelerle oyunculara hediyeler sunduğumuz kampanyamızın tanıtımı için Zula internet sitesinden tutun oyunun haritalarındaki duvarlara kadar her yeri kullandık.

Pek çok marka giriyor bu alana, siz farklı bir strateji izlemişsiniz?

espor, dünyanın her yerinde büyüyor. Türkiye olarak çok genç bir nüfusumuz var. Evet biz gelişen dijital dünyada var olmak istedik, çünkü gençler de bizim için çok önemli bir kitle. Markamızı çok seven ve destekleyen bir kitle. Biz de onlara dijital dünyada esporla erişmeyi tercih ettik.

Tekrar Şampiyonlar Ligi sponsorluğuna dönersek; Pepsi 2015 yılından bu yana UEFA Şampiyonlar Ligi’nin resmi sponsoru. Bu sponsorluk kapsamında 2021 için neler konuşuluyor?

UEFA Şampiyonlar Ligi finallerinin en heyecanla beklenen anlarından biri olan, açılış seremonisini Pepsi sahipleniyor. Maçları takip eden futbolseverle duygusal bağ kuran Pepsi ve UEFA Şampiyonlar Ligi’nin mükemmel birlikteliği, tüketiciler için futbol ve eğlenceyi bir araya getirirken aynı zamanda birlikte eğlenebilme ve tutkuyu paylaşabilme fırsatlarını da sunuyor. Pepsi’nin sponsorluğuyla düzenlenen UEFA Şampiyonlar Ligi final maçı yılın en ilgi çekici spor etkinliği olma unvanına sahip. 2016’de Alicia Keys ile başlayan açılış seremonisini, 2017’de Black Eyed Peas, 2018’de Dua Lipa ve 2019’da da ünlü rock grubu Imagine Dragons ile yapan Pepsi, başlama vuruşu öncesinde seyircileri coşturmuştu. Pepsi ile bu yıl da sürpriz bir açılış seremonisi ile İstanbul’u sallamaya hazırlanıyoruz.

Sponsorluk çerçevesinde dijital anlamda nasıl bir iletişim stratejiniz olacak?

Öncelikle bu sponsorluğumuzu 360 derece örerek bütünsel bir bakış açısıyla planladığımızı söyleyebilirim. Dünyaca ünlü futbol yıldızlarının rol aldığı reklam filmlerimiz ve dijital kampanyalarımız oluyor. Dönemsel olarak şampiyonlar ligini ve aktivitelerimizi Pepsi can’leri üzerinden duyuruyoruz. Bildiğiniz gibi UEFA Şampiyonlar Ligi final maçı 2021’de İstanbul’da oynanacak. Tüm dünyanın dört gözle beklediği bu organizasyona İstanbul’da ev sahipliği yapacağımız için çok heyecanlıyız. Maç öncesi heyecanı artıracak aktiviteleri dijital kanallar başta olmak üzere planlayarak Pepsi olarak “Final Heyecanını Doyasıya Yaşa!” diyeceğiz. Final gününde ise her yıl, başlama vuruşundan dakikalar önce stadyumdaki eğlence performansının çıtasını ve enerjisini yükseklere çıkarıyoruz. En son Imagine Dragons grubu, futbol taraftarlarının asla unutmayacağı bir rock şovuyla Açılış Töreni’ne büyük bir heyecan katmıştı. Bu yıl da futbol severleri büyük sürprizler bekliyor.

Sponsorluğun geri dönüşleri nasıl?

UEFA Şampiyonlar Ligi, dünyada en çok izlenen spor olayı. 220’den fazla ülkede milyonlarca insan bu maçları izliyor. UEFA Şampiyonlar Ligi kapsamında yüzlerce karşılaşma yapıldı ve bu süreçte de aslında milyarlarca insan etkileşime geçti. Bu anlamda UEFA Şampiyonlar Ligi pek çok fırsat sunuyor. UEFA Şampiyonlar Ligi’ni futbol severler ile buluşturmaktan mutluluk duyuyoruz. Onların heyecanına ve coşkusuna ortak olmak ve futbolseverler ile duygusal bir bağ kurmaktan gurur duyuyoruz. Nitekim biz de tüketicilerimizden bu anlamda çok güzel geri dönüş alıyoruz. Pepsi futbol ile ilişkilendirilen ilk markalar arasında geliyor. Buna ek olarak büyümemizi sürdürüyoruz ve artan pazar payımız da bu güzel dönüşlerin en güzel göstergesi oluyor.

UEFA Şampiyonlar Ligi ortaklığını uzatmayı düşünüyor musunuz?

Öncelikle böyle büyük bir organizasyonun sponsoru olmaktan gurur duyduğumuzu belirtmeliyim. Şu anda 2022 yılı dahil olmak üzere UEFA ile anlaşmamız bulunuyor. Önümüzdeki süreçte de Pepsi olarak futbolu desteklemeye devam edeceğiz, çünkü tüketicilerimizden bu anlamda olumlu geri dönüşler alıyoruz.