Skip to main content

Gümrük Bakanlığı ayıplı mal verilerini paylaştı ve en çok tüketici şikâyeti cep telefonlarından geldi.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ayıplı mal şikâyetlerine ilişkin istatistikleri paylaştı. Hürriyet Gazetesinde yayımlanan habere göre, bakanlığa iki yıl içinde 153 binden fazla tüketici ayıplı mallarla ilgili şikâyette bulundu. Tüketici şikâyetlerini değerlendiren bakanlık 124 bin 331 ürünün iadesini sağladı. İadelerin yoğunlaştığı ürün gruplarında cep telefonları öne çıktı ve bakanlık, 53 bin 382 ayıplı cep telefonunun iadesini sağladı. Ayrıca 33 bin 610 ayakkabı ve 6 bin 951 kıyafet de firmalara geri gönderildi.

4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un 4. maddesine göre,  ayıplı mal; “Etiketinde, ambalajında, reklamında bildirilenlere uyulmayan, standardında veya teknik düzenlemesinde hata ve eksik olan; tüketicinin beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran, her türlü maddi, ekonomik ve hukuki eksiklikleri içeren maldır” şeklinde tanımlanıyor.

Kaynak: Hürriyet