Skip to main content

Zoom Video Communications Gelişen Pazarlar Pazarlama Müdürü Emrah Aydın ‘Yeni Dünyanın Algoritmaları” video serimizin ikinci konuğu oldu.

İster iş sürekliliğini sağlamak isteyen bir küresel şirket olun, ister topluluğunuzun ihtiyaçlarını gidermeye çalışan yerel bir kamu kurumu, ister öğrencilerine uzaktan eğitim veren bir öğretmen olun, ister sosyal izolasyon dolayısıyla arkadaşlarıyla hoş vakit geçirmek için görüntülü görüşen bir kişi; bugünlerde hepimiz küresel bir sağlık krizinin getirdiği benzersiz zorluklarla mücadele ediyoruz. Bu izolasyon döneminde, iş yapmak, ders görmek ya da sosyalleşmek için en önemli yardımcılarımız kuşkusuz video iletişim platformları. Bu bağlamda koronavirüs salgını başladığı günden beri sürekli artan ilgi ile bir bakıma bu sürecin yükselen yıldızları olan video iletişim platformları içerisinde Zoom’a ayrı bir parantez açmakta fayda var.

Zoom iş dünyasının en popüler yedinci uygulaması

Aralık 2019’da günlük 10 milyon kullanıcının toplantı yaptığı Zoom’da, Nisan 2020’ye geldiğimizde bu sayı 300 milyonu aşmış durumda. Kimlik ve erişim yönetim şirketi Okta’nın Business @ Work 2020 raporuna göre Zoom, iş dünyasında en popüler yedinci, en hızlı büyüyen yedinci ve aylık aktif kullanıcı sayısına göre 15. en çok kullanılan uygulama. Zoom, son 3 yılda yüzde 876 artış ile kullanıcı sayısı en çok artan video iletişim platformu. Öte yandan sürekli artan kullanıcı trafiği Zoom ile ilgili güvenlik ve gizlilik endişeleri de beraberinde getirdi. Kullanıcı hesap bilgilerinin çalınmasından Zoom’u yasaklayan şirketlere kadar Zoom’la ilgili hemen hemen her gün olumsuz bir haber ile gündeme geliyor. Buna karşılık son günlerde güvenlikle ilgili bir dizi güncelleme açıklayan ve geçtiğimiz hafta Zoom 5.0 versiyonu ile şifreleme standardını değiştirdiğini duyuran Zoom her şekilde popülaritesini artırarak gündemde kalmaya devam ediyor.

Biz de koronavirüs salgını sonrası yeni dünya düzeninde karşımıza çıkan trendleri ve yükselen iş modellerini ele aldığımız “Yeni Dünyanın Algoritmaları” video serimizin ikinci bölümünde bugünlerdeki yeni normalimiz video konferans platformları ve bu alanın en hızlı büyüyen temsilcisi Zoom’u ele aldık. Zoom Video Communications Gelişen Pazarlar Pazarlama Müdürü Emrah Aydın bu video serimizin ikinci konuğu oldu. Zoom’daki tek Türk yönetici olan Emrah Aydın ile, platformun yükselişini, güvenlik konusunda attıkları adımları ve pandemi sürecinin Zoom’a kattıklarını konuştuk.