Skip to main content

Vine’ı canlandırmak isteyen Elon Musk, mühendislerden bir dönemin popüler video paylaşım uygulamasının kodlarını incelemelerini istedi.

Geçtiğimiz günlerde Twitter’ı satın alan Elon Musk, şirketin gelirlerini artırmanın yollarını arıyor. Twitter’ın geçmişte attığı adımları ve yaptığı iş birliklerini inceleyen Musk’tan Vine konusunda sürpriz bir hamle geldi.

Kullanıcılarına altı saniye uzunluğunda videolar paylaşma imkânı sağlayan Vine, 2012 yılının Haziran ayında kurulmuş; aynı yılın Ekim ayında henüz kullanıma açılmadan Twitter tarafından satın alınmıştı. Ertesi yılın Ocak ayında kullanıcıların beğenisine sunulan uygulama, 2015 yılında 200 milyon aylık aktif kullanıcı sayısına ulaşsa da 2016 yılının sonlarına doğru Twitter tarafından kapatılmak üzere arşivlenmişti. Yeni video paylaşımını yasaklayan, fakat kullanıcıların kendi videolarına erişebilmelerini ve videolarını indirebilmelerini sağlayan Twitter, bu popüler uygulamayı adeta kaderine terk etmişti.

Bazı Twitter kullanıcıları Vine’ın geri dönmesi için çabalasalar da Twitter’ın kararı değişmedi. Fakat konuyla ilgili ilginç bir gelişme yaşandı. Vine ile ilgili bir tweete yorum yapan Jack Dorsey, Vine’ı kapatma kararının en büyük pişmanlığı olduğunu aktardı.

Kapatma kararından yıllar sonra Vine’ı hayata döndürmek isteyen Elon Musk, mühendislerden Vine’ın kodlarını incelemelerini istedi. Musk, bir de anket düzenleyerek Twitter kullanıcılarına Vine’ın geri dönmesini isteyip istemediklerini sordu. 4 milyon 920 bin oyun kullanıldığı anket yaklaşık %70 oranında evet oyuyla sonuçlandı.

Axios tarafından paylaşılan haberde Elon Musk’ın Vine’ı yıl sonuna kadar tekrar kullanıma açmak istediğinden bahsedilirken; Twitter’da bir dönem ürün müdürü olarak görev alan, Vine’da çalıştığını ve hatta Vine’ın kapatılış sürecini yönettiğini belirten Sara Beykpour, Vine’da kullanılan kodların 6, hatta bazı kısımların 10 yıldan eski olduklarını, dolayısıyla sıfırdan başlamanın daha iyi olacağını belirtti.

Twitter’ı bir superapp’e dönüştürmek isteyen Musk için Vine’ı hayata döndürmek mantıklı bir hamle gibi görünüyor. Öte yandan, TikTok ile birlikte değişen, dönüşen sosyal medya platformları arasında Vine’ın ne kadar talep göreceği bilinmiyor. Zira Vine, Z Kuşağı’ndan ziyade Y Kuşağı’nın aşina olduğu bir uygulama. Dolayısıyla Vine’ın popülarite kazanması hâlinde uygulamalar konusunda kuşaklar arası bir ayrışma görülmesi olası.