Skip to main content

   BKM Genel Müdürü Soner Canko, ana sponsorluğunu BKM’nin üstlendiği 4.Cardist Fuarı ve Zirvesi’nde 2011 yılı 9 aylık e.ticaret kullanım verilerini açıkladı. BKM Genel Müdürü Soner Canko, Eylül ayı sonu…

 

 BKM Genel Müdürü Soner Canko,
ana sponsorluğunu BKM’nin
üstlendiği 4.Cardist Fuarı ve Zirvesi’nde 2011 yılı 9 aylık e.ticaret kullanım
verilerini açıkladı.

BKM Genel Müdürü Soner
Canko, Eylül ayı sonu itibariyle yerli ve yabancı kredi
kartları ile farklı e.ticaret sitelerinden yaptığımız harcamaların cirosunun,
geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 52 oranında artarak 16 milyar 971
milyon 250 bin TL’ye ulaştığını, aynı dönemde gerçekleşen işlem adetinin ise,
geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla yüzde 37 oranında artarak 91 milyon 735
bin 485’i  bulduğu söyledi.

 

Cardist Fuarı ve Zirvesi’nde 2011 yılı ilk dokuz
aylık e.ticaret kullanım verilerini değerlendiren BKM Genel Müdürü Soner
Canko,
Türkiye’de
her 5 kişiden birinin internet üzerinden alışveriş yaptığını belirtti.
Türkiye’deki e-ticaret cirolarındaki artışın birçok uluslararası finans
kuruluşu tarafından ilgiyle izlendiğini belirten Soner
Canko, 2011’in ilk dokuz ayındaki büyüme oranı ile
Türkiye’nin, dünyanın en hızlı büyüyen pazarlarından biri olduğunu söyledi.  

BKM
verilerine göre, bu yılın ilk 9 ayında kredi kartları ile e.ticaret
sitelerinden yapılan harcamalara bakıldığında ise hizmet sektörünün başı
çektiği gözlendi. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 69 oranında artan
hizmet sektörü cirosu 2 milyar 233 milyon 530 bin TL’ye ulaştı. Havayollarının cirosunda ise, 2010 yılının ilk 9 aylık dönemi ile
kıyasladığımızda yüzde 57 oranında artış gerçekleşti.