E-ticaret sektörü, yapay zeka devrimiyle birlikte sürekli artan büyük veriyi daha verimli kullanma imkanına sahip oldu. Veri odaklı e-ticaret aktivitelerini çok kısa sürede dönüştürecek 3 yapay zeka teknolojisi;
- Ürün arama – Görselleri algılayan algoritmalar
Eskiden kullanıcılar, bir videoda ya da gerçek hayatta beğenerek satın almak istediği bir ürünü nerede bulacağını bilemezdi. Bir süredir var olan görsel algılama teknolojisi, yapay zeka ile birleşerek gerçek gücünü ortaya koymaya başladı.
Yapay zeka temelli görsel algılama teknolojisi ile akıllı telefondan çekilen bir fotoğraf ya da alınan bir ekran görüntüsü ile ürün hakkında bilgi alarak nerede satıldığını bulmak mümkün hale geliyor.
- Satın alma kararı – Teknoloji artık çok daha isabetli öneriler getiriyor
Kişiselleştirilmiş reklamlar son kararı vermeden önce kullanıcılara satın alacağı ürünü hatırlatıyordu ya da benzer bir ürünü karşısına çıkarıyordu. Günümüz pazarlamacıları için geçerliliğini koruyan bu yöntem, yerini insan beyni gibi çalışan derin öğrenme algoritmalarıyla kullanıcıların tutum, niyet ve genel halini algılayan yapay zekaya bırakıyor.
- Tedarik – Algoritmalar satın almadan önce teslimata başlıyor
Bir müzik uygulamasında nasıl sizin sevebileceğiniz şarkılar karşınıza geliyorsa yapay zeka bunu bir adım öteye taşıyarak satın alma kararınızda uyguluyor. Tıpkı Amazon’un önceden teslimat sisteminde olduğu gibi yapay zeka, henüz satın alma işlemi gerçekleşmeden önce kullanıcıların en yakınında bulunan dağıtım merkezine ürünü gönderiyor. Özellikle günlük yapılan alışverişlerde bu sistemin kullanılması e-ticarette teslimatı bir sonraki seviyeye çıkarıyor.
Yorumlar