E- ticaretin ülke ekonomileri içindeki payı gün geçtikçe artıyor. Öyle ki birçok ülkenin büyümesinde e-ticaretin önemli katkısı bulunuyor. Bununla birlikte artık internette satılmayan bir ürün yok gibi. Peki Türkiye’de durum ne, e ticarette ne durumdayız? E ticarette artık yapılmayan bir şey kaldı mı, hangi alanlarda fırsatlar var?
Türkiye’deki e ticaret sektörünü masaya yatıran Positive a Digital Approach, e ticaret ile ilgili çarpıcı verileri değerlendirdi. Positive a Digital Approach analizine göre Türkiye, e-perakende pazarında büyük fırsatları içerisinde bulunduran bir ülke durumunda.
Türkiye’de perakendenin yüzde 1,3’ü internetten
Positive a Digital Approach’un analizine göre, e-ticaret 2015 yılında toplam 25 milyar TL’lik hacme ulaşırken, e-perakende genel perakende pazarından sadece yüzde 1,3 pay aldı. Dünyada e-perakendenin ortalaması yüzde 7, İngiltere’de ise yüzde 11. Positive Kurucu Ortağı Caner Istı, Türkiye’deki e-perakendenin genel perakende pazarına oranının çok düşük olduğunu belirterek “Bu alanda yatırım yapacak olan markalar için çok büyük bir fırsat var. Verilere göre 2016 yılının 31 milyar TL civarında bir e-ticaret hacmi ile kapatacağımız bekleniyor. Bununla birlikte e-perakendenin genel perakende içindeki payının yüzde 1,3’ten yüzde 2’ye çıkmasını bekliyoruz” dedi.
Perakendecilerin 3’te 1’i, süpermarketlerin 4’te 3’ü e-ticarete henüz geçmedi
Positive a Digital Approach’un analizine göre, Türkiye’deki en büyük 10 perakende şirketi, tüm perakende sektörünün cirosunun yüzde 57’sini oluşturuyor. Bu da yaklaşık 47,5 milyar TL ediyor. 47,5 milyar TL ciro yapan bu 10 markadan 5’inin bir e-ticaret sitesi henüz bulunmuyor. En büyük ilk 100 perakendeciye bakıldığında ise 35’inin e-ticaret sitesi olmadığı görülüyor.
Çok çarpıcı bir veri de kredi kartları ile ilgili. Analize göre, Türkiye’deki 55 milyon adet civarındaki kredi kartının 22 milyonu e-ticaret işlemlerinde de kullanılmış. Yani kredi kartlarının geriye kalan yüzde 60’ı hiç internette kullanılmamış olarak duruyor.
Yorumlar