Skip to main content

KOBİ’lere internet üzerinden işlerini büyütme fırsatı KOBİ Market’le geliyor. Proje, ilk aşamada üç ülkeyle başlıyor.

Türk, Azeri ve Gürcü KOBİ’leri, internetten alışverişi sağlayacak ortak bir elektronik pazarda buluşuyor.  Hürriyet Gazetesinde bugün yayımlanan habere göre, projede özellikle şimdiye kadar internetten hiç satış yapmamış KOBİ’leri kapsayacak biçimde oluşturulacak KOBİ Market’in Mayıs ayı başında devreye girmesi bekleniyor. Proje hakkında Hürriyet’e bilgi veren Dünya KOBİ Platformu Vakfı (WSF) CEO’su Tunç Uyanık, ilk aşamada bu üç ülkenin KOBİ’lerinin yer alacağı platformunun Asya, Avrupa ve Afrika’daki KOBİ’leri kapsayacak biçimde genişletilmesinin planlandığını söylüyor.

KOBİ’lere internetten ticaret için yoğun eğitim

Pilot uygulama olarak kapsama giren üç ülkenin KOBİ’lerinin internetten alışverişi öğrenmeleri için yoğun bir eğitim programı planlanıyor. Mümkün olduğunca basit biçimde KOBİ’lerin bu sanal ortama dâhil olabilmeleri için yüz yüze eğitim çalışmalarının yanında, internetteki alışverişin çok dilli olması sağlanacak ve sürekli bir teknik hizmet desteği verilecek. WSF CEO’su Uyanık, KOBİ Market’in yanı sıra Çin ile Türkiye arasında internet üzerinden ipek yolunu kurma projesinde de son aşamaya gelindiğini kaydetti. Uyanık, Mayıs ayı başında Kayseri’de bu konuda somut adımların atılacağı bir tören yapılacağını söyledi.

KOBİ Market’te işleyiş nasıl olacak?

SME.market veya KOBİ.market hangisi tercih edilirse o adres kullanılacak. Tüm dünyadaki KOBİ’lerin büyümesinin önündeki ortak engel olan pazara ulaşım sorununa çözüm olmak amacıyla geliştirilmiş olan bir platform. SME.market ile KOBİ’ler de yeni ekonominin getirdiği fırsatlardan faydalanabilecekler, internet sayesinde daha çok alıcıya ulaşabilecek ve gelirlerini artırabilecekler.

SME.market KOBİ’lerin dört büyük sorununa çözümler sunuyor:

İş için internetle tanışma: KOBİ’ler için bir internet sitesi oluşturmak veya mevcut platformlarda mağaza açmak fazla karmaşık olabiliyor. SME.market sayesinde KOBİ’ler kolayca internet sitelerini ve e-ticaret mağazalarını oluşturabilecek.

Yurtiçi ve yurtdışındaki pazaryerlerine bağlantı: Projenin çözüm ortağı DHgate.com sayesinde KOBİ’ler uluslararası pazarlara ulaşabilecek. Ayrıca Türkiye’deki mevcut internet sitelerinde de anında satışa başlayabilecekler. Tüm bunları SME.market adresinden kolayca yapabilecekler. Bu arada, DHgate.com’un Çin ürünlerini dünyayla buluşturan pazaryeri olduğunu aktaralım.

Büyük alıcılara ulaşım: SME.market, KOBİ’lerin büyük alıcılara satış yapması konusunda aracılık hizmetleri sunacak. Sertifikasyon programı ve güvenilir KOBİ Dizini ile büyük firmaların güvenilir KOBİ’lerden alım yapması sağlanacak.

Finansmana erişim: SME.market çözüm ortakları aracılığı ve platformda birikecek olan ticaret verisini kullanarak KOBİ’lere banka ve banka dışı finansman çözümlerine erişim sağlayacaklar.

KOBİ Market, TOBB’UN küresel gelişimi

WSF’nin kuruluşunda TOBB Başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu’nun özel çabası büyük rol oynadı. Hisarcıklıoğlu, Türkiye’nin itibarını da yakından etkileyecek bu uluslararası girişim için Dünya Bankası’nda yıllardır üst düzey görevlerde bulunan Tunç Uyanık’ı CEO olarak görev almaya ikna etti. TOBB’un ortaya attığı fikirle, 2015 yılında Türkiye’nin G-20 Dönem Başkanlığı sırasında, B-20 KOBİ ve Girişimcilik Çalışma Grubu’nun önerisi ve G-20 Maliye bakanlarının desteğiyle Dünya KOBİ Forumu (WSF) kuruldu. 2015 yılı Kasım ayındaki Antalya Zirvesinde WSF’nin kuruluşu, özel sektör destekli, KOBİ’lerin gelişimini destekleyen ve temsil eden bir kuruluş olarak G-20 liderleri tarafından memnuniyetle karşılandı.

 Kaynak: Hürriyet