Skip to main content

PayPal’ın, Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 15 ülkede yaptığı zaman, para ve teknoloji ilişkisine odaklanan araştırmaya göre, trafikten ve online formlara hesap ve kredi kartı bilgilerini girmekten en çok sıkılan millet Türkler

Türkiye, Avustralya, Brezilya, Kanada, Çin, Fransa, Almanya, İsrail, İtalya, Japonya, Rusya, Singapur, İspanya, İngiltere ve ABD’de yapılan PayPal Küresel ‘People Economy’ Araştırması, teknolojinin insanların gündelik hayatlarına, alışveriş alışkanlıklarına ve ekonomiye nasıl etki ettiğini ve bunun ülkeden ülkeye nasıl değiştiğini gözler önüne serdi.

İşte araştırmadan çıkan çarpıcı sonuçlar…

En çok banka ve kredi kartı taşıyan milletiz

Türklerin yüzde 62’si “Cüzdanımda en çok banka ve kredi kartı var” diyor. Bizi yüzde 60 ile İsrailliler takip ediyor. Yüzde 15 ile bu listenin sonunda yer alan Japonlar, “Cüzdanımda en çok üyelik ve sadakat kartları taşıyorum” diyenler arasında başı çekiyor (yüzde 38).

Yine Türklerin yüzde 13’ü cüzdanlarında banknot ve bozuk para (Ruslar yüzde 55 ile bu alanda şampiyon), yüzde 18’i ise kimlikler bulunduruyor.

Türkler en çok işteki açıklarını kapatmak istiyor

“Tek tuşla ödeme yapma imkânı size günde 30 dakika kazandırsa, bu zamanı nasıl değerlendirirdiniz?” sorusuna ankete katılanların çoğu, yani yüzde 43’ü, “Arkadaşlar ve ailemle vakit geçirmek isterdim” yanıtını verirken, Türklerin sadece yüzde 45’i bu vakti aileleri veya arkadaşlarıyla değerlendirmeyi planlıyor. Çünkü ankete göre Türklerin yüzde 55’inin söz konusu yarım saatte en çok yapmak istedikleri “İşteki açıkları kapatmak”.

İşe gidip gelmek vakit kaybettiriyor

Ankete katılanlara yöneltilen bir başka soru da “Gün içerisinde en çok ne yaparken vakit kaybettiğinizi düşünüyorsunuz?” idi. Bu soruya verilen yanıtlara göre, Ruslar en çok (yüzde 36) manav alışverişi ve yemek yapmak gibi günlük işlerin zaman kaybı olduğunu düşünüyor. Buna karşılık trafikte kalmaya ne Ruslar (yüzde 13) ne de Almanlar (yüzde 10) zaman kaybı olarak bakıyor.

Türkiye’de ise durum şöyle: Nüfusun yüzde 17’si trafikte, yüzde 14’ü günlük işlerin, yüzde 22’si işe gidip gelirken harcanan zamanın, yüzde 16’sı ödeme yapmak için kuyrukta beklemenin, yüzde 10’u manasız toplantı, e-mail ve telefon görüşmelerinin heba edilmiş vakitler olduğunu söylüyor. Türklerin yüzde 12’si “Ben vaktimi çok verimli kullanıyorum” derken, disiplin ve çalışkanlıklarıyla ünlü Almanların yüzde 19’la bu yanıtı en çok veren millet olması elbette sürpriz değil.

Trafik sorunu ve hesap bilgilerini vermek en çok bizi zorluyor

Günlük hayatta karşılaştıkları zorluklardan, online formlara tekrar tekrar hesap ve kredi kartı bilgilerini girmek, ödeme yapmak için sıra beklemek ve trafik arasında hangisinden kurtulmak istedikleri sorulduğunda Türklerin yüzde 39’u oyunu trafikten yana kullanıyor. Yüzde 33’ü kuyrukta beklemenin ortadan kalkmasını arzu ediyor.

Banka ve mağazada kuyruk Türkleri çıldırtıyor

Peki insanlar en çok nerede beklemekten sıkılıyor? Postane, banka ve mağazalarda kuyruk beklemekten en çok sıkılanların başını, yüzde 80 ile Çinliler ve yüzde 77’yle Türkler çekiyor. Bu iki ülkeyi yüzde 76’lık oranla İtalya ve Brezilya takip ediyor. Buralarda kuyrukta beklemekten en az etkilenenlerse yüzde 40 ile ABD’liler.

Türklerin beklemeyi tahammül edemedikleri (ankete katılanların yarısı) bir başka şeyse toplu taşıma araçları. Sadece Singapurlular yüzde 52 ile bu konuda bizden biraz ileride. ABD’liler ise bu konudan hiç şikâyetçi değil.

Japonlara göre sabreden derviş muradına ermiyor

Nezaketleriyle ünlü Japonlarsa, sabırlı olmaya aynı önemi vermiyor. Dünya genelinde sabırlı olmak olumlu bir özellik olarak yorumlanırken, tek istisnayı Japonlar oluşturuyor. Hiçbir Japon sabrı erdem olarak görmüyor, hatta yüzde 50’si fazla sabırlı olmanın gereksiz strese ve ertelemelere sebep olduğunu iddia ediyor. Sabırlı olmanın önemine en çok inananlarsa, yüzde 70’le ABD’liler.
Türklerin ise yüzde 42’sine göre sabırlı olmak bir erdem; yüzde 40’ı “Hayat yolunda gittiği sürece sabır iyidir” diyor; yine yüzde 40’ı fazla sabrın zararlı olduğu kanısında.

Araştırma, PayPal adına, İngiliz araştırma şirketi Reputation Leaders tarafından gerçekleştirildi. PayPal’ın en büyük 15 pazarında yapılan ankete, yaşları 18 ila 64 arasında değişen 15 bin 105 kişi katıldı.

Fotoğraf: dakotalea.blogspot.com.tr