İnşaat sektörünün önemli oyuncularından Dumankaya, sosyal medyadaki başarılarını yönetmek ve artırmak adına Microsoft İş Ortağı Uzman CRM ile ‘Sosyal CRM’ projesini gerçekleştirdi.
Pazarlama aktivitelerinin önemli kısmını sosyal medyaya yönlendiren Dumankaya, bu faaliyetleri yönetmek, bu faaliyetlerden edindiği bilgileri saklamak ve bu bilgilere göre yeniden pazarlama faaliyetlerini planlamak ve uygulamak için, kullanmış oldukları Microsoft Dynamics CRM ürünü üstünde Sosyal CRM geliştirmesi yapma kararı aldı.
Microsoft Dynamics AX ile proje yönetimi, tedarik zinciri yönetimi ve finansal süreçlerini ortak platforma alarak, entegre bir biçimde önemli her bilgiyi sistemden ulaşılabilecek hale getiren Dumankaya, Pusula konsepti ile konut sahiplerine her türlü satış-kiralama, rezidans yönetimi ve tadilat hizmetlerini sunuyor. Dumankaya IQ ile de kiracı ve ev sahipleri ihtiyaç duydukları her bilgiye erişebiliyor.
Sosyal CRM Projesi kapsamında gerçekleştirilen adımlardan bazıları
• Sosyal CRM projesinde öncelikle, kişilerin sosyal medyada paylaştıkları profillemede yardımcı olacak tüm bilgileri Microsoft Dynamics CRM’e aktarıldı.
• Mevcut projeler için Facebook sayfaları oluşturularak bu konutlarda oturan ev sahipleri ve kiracılar, bu gruba üye olmaları için teşvik edildi. Tüm bilgilendirme ve sosyal aktiviteler bu sayfalardan yayınlanmaya başlandı. Böylece konutlarda oturanlar arasında memnuniyet seviyesi artırıldı.
• Tüm kampanyalar, CRM içinde yaratıldı ve buradaki parametrelere göre, internet arayüzlerinin ve Facebook duvarlarına gerekli bilgiler otomatik olarak gönderildi. Böylece, müşteriler için yapılan her türlü pazarlama bilgisi, fikir olarak ilk doğduğundan, devreye alınıp sonuçlandırılana kadar, tek platformdan takip edilip, analiz edilebilir hale getirildi.
• Yapılan satışların yüzde 24’ü genelde bir referans ve tavsiye ile tetiklendiği için sosyal medyada kişilerin tavsiyelerini çok hızlı paylaşabilecekleri göz önünde bulundurularak, Referans Puan Sistemi CRM içinde takip edilir hale getirildi.
• Sosyal mecralardaki faaliyet artınca bir referans sistemi geliştirildi. Satış ofislerine olan ziyaret oranı yüzde 50 olarak azaldı. Bu da satış ofisleri için harcanan maliyetlerde olumlu bir geri dönüş sağladı.
Yorumlar