Skip to main content

Dijital çağın getirdiği yenilikler konusunda güncellemek, geliştirmek ya da yeni bir girişime adım atmak isteyen herkes için yol gösterici olabileceğini düşündüğümüz Mediacat yayınlarından çıkan beş zamansız eseri bir araya getirdik. 

Koronavirüs dolayısıyla evden çalışanlar için üretkenlik ve verimlilik konusunda motivasyonu üst seviyede tutacak aktivitelerden biri de kuşkusuz kitap okumak. Evde kaldığımız bu dönem bir anlamda bir gün okurum diye aldığınız ya da almayı gözünüze kestirip de henüz sipariş veremediğiniz ama bir şekilde aklınızda olan o kitapları okumak ve kendinizi geliştirmek için bir fırsat. Biz de bu noktada kendini dijital çağın getirdiği yenilikler konusunda güncellemek, geliştirmek ya da yeni bir girişime adım atmak isteyen herkes için yol gösterici olabileceğini düşündüğümüz Mediacat yayınlarından çıkan beş zamansız eseri bir araya getirdik.

Büyük Veri İş Başında, Bernard Marr

İlk önerimiz 2018 yılı Brand Week Istanbul konuşmacılarından veri stratejisi konusunda ünlü uzmanlardan biri olan Bernard Marr’ın Büyük Veri İş Başında kitabı. Uluslararası çok satan iş kitaplarının yazarı Marr, bu kitapta tıptan hukuka, konaklamadan modaya, bilim dünyasından bankacılığa uzanan, oldukça geniş bir yelpazeye yayılmış kuruluşların, yaşamın içindeki sorunları çözmek için Büyük Veri’den nasıl yararlandığını anlatıyor. Bu kitapta karşınıza çıkacak Netflix, Facebook, Microsoft, Ralph Lauren, Google, Apple, Twitter, Uber, Amazon, Airbnb ve daha nicelerinin Büyük Veri maceralarını okuduğunuzda, hangi meslekten olursanız olun, Büyük Veri’nin işinizi nasıl dönüştürebileceğinize dair ilhamla dolacaksınız.

Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı 2.0, Guy Kawasaki

Dünyaca ünlü teknoloji ve pazarlama gurusu Guy Kawasaki tarafından kaleme alınan bu kitap, Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı’nın güncellenmiş ve genişletilmiş versiyonu. girişimciler için tam anlamıyla bir rehber niteliğinde. Kawasaki bu kitap sermaye oluşturmaktan doğru insanların işe alınmasına, konumlanmadan bir marka oluşturmaya, yönetim kurulunu yönetmekten çevrenin genişletilmesine kadar sadece bir girişimciyi değil hayatında bir şeyler oluşturmak üretmek isteyen her insanın ilgisini çekecek birçok konuya da değinmiştir. Bir girişimci için gayet eğitici ve yol gösterici bir yapıya sahip olan bu kitap, yolun başında olan bir girişimci iseniz size bir yol gösterici olacak. Henüz içindeki girişimciyi keşfetme yolculuğunun başında olan kurumsal şirket çalışanlarından kâr amacı gütmeyen kuruluşlar kuranlara kadar farklı profiller için de ilham verici olacak bu kitabı karşınıza çıkacak problemleri çözmek için, tecrübelerden tecrübe edinmek istiyorsanız okumalısınız.

Blink, Malcolm Gladwell

2007’de yayınlanan ve dünya çapında büyük ses getiren Blink, Blink, Çizginin Dışındakiler (Outliers), Köpeğin Gördüğü (What The Dog Saw), Kıvılcım Ânı (The Tipping Point) ve Davut ve Golyat gibi uluslararası çoksatar kitapların yazarı Malcolm Gladwell‘in beynin düşünme ve karar alma süreçleriyle ilgili eseri. Blink’te davranışlarımızın ve kararlarımızın şekillenmesinde bilinçdışının rolünün ne olduğunu tartışan Gladwell, kitap boyunca içgüdülerimizin bize ihanet ettiği anları da sorguluyor. Psikoloji ve nörobilim teorilerini yaşanmış örneklerle detaylandıran Blink, günlük hayatta aldığımız basit kararlardan, sevdiklerimizle ilişkilerimize kadar özel hayatımıza ışık tutacak; pazarlama iletişimi ve reklam dünyasında çalışanları da yeni sorularla karşılaştıracak nitelikte.

Markalar Nasıl Genç Kalır? Joeri Van den Bergh ve Mattias Behrer

Marka uzmanları Joeri Van den Bergh ve Mattias Behrer tarafından kaleme alınan “Markalar Nasıl Genç Kalır: Y ve Z Kuşakları için Markalama” Z Kuşağı’nın gücünü yeni pazar araştırmalarıyla kanıtlayarak, söz konusu kitleye hitap etmenin yollarını gösteren tüm pazarlama ve marka profesyonellerinin okuması gereken bir kitap. Amerikan Pazarlama Birliği Berry-AMA Kitap Ödülü gibi çok sayıda ödüle layık görülen eser, başarılı markaların pazarlama yöneticileriyle yapılan söyleşilerle ve zinde şirketlerin pratiklerini anlatan vaka çalışmalarıyla da desteklenmiş. Markalar Nasıl Genç Kalır, işiniz üzerinde uzun süren etkileri olacak doğru stratejileri geliştirmenizi sağlayacak.

Sosyal Medya Canavarı Olmak İster misin? Oğuzhan Saruhan

“Sosyal Medya Canavarı Olmak İster misin?”sosyal medyada kişisel marka konumlandırma, içerik üretimi, rakip analizi, monitoring, kriz yönetimi, profil oluşturma, viral kampanyanlar ve çok daha fazlası konusunu bulabileceğiniz bir eser. Eski tüfeklerden yeni nesle, herkese hitap edecek dolu, akıcı ve somut öneriler içeren bir kitap olan “Sosyal Medya Canavarı Olmak İster misin?”sosyal medya danışmanı Oğuzhan Saruhan tarafından kaleme alındı. Sosyal medya yönetimi konusunda hem bireylere hem kurumlara farklı yöntemleri pek çok örnek vaka üzerinden anlatan bu kitap bu alanda yazılmış başarılı çalışmalardan biri olarak dikkat çekiyor.