Nielsen’in yeni dijital reklam ölçüm çözümü olan Digital Ad Ratings ile dijital reklam ratingleri ölçümlenebilecek. Nielsen’in girmeyi düşündüğü yeni pazarlar arasında Türkiye de bulunuyor. Digital Ad Ratings çözümünün ülkemizde 2016 yılının Haziran ayında hayata geçmesi planlanıyor. Nielsen, bu ölçümün mevcut olduğu sekiz pazarda mobil ölçüm çözümünü de ekleyecek. Digital Ad Ratings sayesinde pazarlamacılar benzer erişim ve ekranlar arası frekans metrikleri ile izleyicilerini daha iyi planlayabilecek ve ölçebilecekler. Aynı zamanda online ve mobil arasındaki bağlantıyı, hem birbirinden ayrı hem de beraber değerlendirerek çok daha iyi anlayabilecekler.
“Reklam sektörüne yüksek derecede katma değer sağlayacak…”
Nielsen Media Research Genel Müdürü Erdem Tolon, Digital Ad Ratings çözümü ile görüşlerini “Bağımsız kampanya ölçümünde global ölçekte bir endüstri standardı haline gelen Digital Ad Ratings çözümünü Türkiye’de hayata geçirecek olmanın mutluluğunu ve heyecanını yaşamaktayız. Digital Ad Ratings çözümü ile beraber reklam erişim ve yatırım geri dönüş oranlarının daha etkin olarak ölçümlenebilecek olmasının reklam sektörüne yüksek derecede katma değer sağlayacağına inanmaktayız.” sözleriyle ifade ediyor.
Digital Ad Ratings, yıl sonunda 25 pazarda kullanıma hazır olacak
Digital Ad Ratings verisi, televizyon rating ölçümleri entegrasyonuyla toplam reklam ölçümleri sunarak, Nielsen’in Total Audience girişiminin de gelişmesine katkı sağlıyor. Toplam izleyici görüntülemeleri şu anda ABD, BK, İtalya, Fransa, Filipinler ve Tayland’da kullanılıyor. Önümüzdeki üç ay içerisinde de Endonezya ve Malezya’da kullanıma sunulacak. 2016 yılı sonu itibariyle Digital Ad Ratings, mobil ölçümleme ile birlikte dünya genelindeki 25 pazarda kullanıma hazır olacak.
Yorumlar