Skip to main content

Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB Türkiye) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği MMA’in, kurduğu Dijital Pazarlama İletişimi Platformu, (DPİP) faaliyetlerine başladı.

Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği MMA’in, bir araya gelerek kurmuş oldukları Dijital Pazarlama İletişimi Platformu, (DPİP) 14 Ocak 2021 Perşembe günü gerçekleşen ilk Yönetim Kurulu toplantısı ile çalışmalarına başladı.

DPİP Yönetim Kurulu toplantısında, iki yıl boyunca görev yapacak DPİP Yönetim Kurulu; Platform Başkanı Ahmet Pura, Platform Başkan Yardımcıları Ayşen Akalın ve Volkan İkiler ve Üyeler; RVD – Alkan Eraltan, Murat Göllü, Dilhan Kolko Yıldız, RD – Banun Erkıran, Cüneyt Devrim, Çiçek Kayoğlu, IAB – Neslihan Olcay, Burak Ertaş, Ömür Erdem Çelik ve MMA – Erdem Tolon, Didem Namver, Melis Ertem olacak şekilde belirlendi. Platform dahilinde ayrıca, dört derneğin hukuk temsilcileri ve Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) Koordinatörü Ulya Duran’ın katılımıyla oluşturulmuş bir Danışma Kurulu da görev yapacak.

Dijital Pazarlama İletişimi Platformu faaliyetlerine başladı

Platform’un öncelikli hedeflerini açıklayan Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, DPİP’in çalışma alanlarının ve amaçlarının; reklamda sahtecilik, marka güvenliği ve yurt dışındaki benzer oluşumlarla iş birliği yaparak çözüm üretmek ve ekosistemi sürdürülebilir ve kontrollü bir şekilde büyütmek olacağını belirtti. Pura, “Hayallerimizden biri olan ve dijital mecra için dört derneğin bir araya gelerek kurduğu ilk ve tek oluşum olan Dijital Pazarlama İletişimi Platformun’nun çalışmalarına hızla başlayacak olması, sektörümüz adına çok önemli bir gelişmedir. Biz bugün ajanslar, reklamverenler ve diğer mecralarla hızlı ve anlık iletişim içinde olabilecek bir yönetim sistemi kurmayı tercih ettik. Bu yapı aynı zamanda karar vericiler ve kanun yapıcılar ile birebir iletişimde olacak, dünyadaki tüm gelişmelerin takipçisi ve ülkemize bilgi akışının sağlayıcısı konumunda hareket edecek. Dünya Reklamverenler Federasyonu WFA’in inisiyatifi ile dijital reklamcılığın sağlıklı gelişimi için kurulan Global Alliance For Responsible Media (GARM) ittifakının Reklamverenler Derneği olarak ilk günden itibaren fiilen destekçisiyiz ve buradaki çalışmaları bundan böyle Platform olarak takip edeceğiz” dedi.