Skip to main content

Teknolojik gelişmeler, dijital ödemeler tarafında yeni trendleri beraberinde getiriyor. Bunlar arasından en çok dikkat çekenleri Digital Age okurları için seçtik.

Ödeme ağları hızlanıyor, ekosistem büyüyor
Bazı ülkeler ödeme altyapılarını yeniledi ya da hâlihazırda yenilemeye devam ediyor ve daha hızlı ödeme yöntemlerine yöneliyorlar. Daha hızlı ödeme ağlarının gelişmesiyle, bankaların inovatif kredi transfer hizmetleri üretebilecek üçüncü şahıs geliştiricileri çekecek ödeme ekosistemleri kurmaları kolaylaşıyor. Popüler anlık mesajlaşma uygulamalarıyla kullanıcıya sunulan anında ödeme mekanizmalarını buna örnek gösterebiliriz.

Ödeme senaryoları çeşitleniyor
Ödeme yapma şeklimiz değişiyor. Alışveriş yapma alışkanlıklarımız geliştikçe, ‘uygulama içi’ ve ‘tek tıkla alışveriş’ gibi e-ticaret ve mobil ticaret yöntemlerinin popülaritesi hızla artıyor. Buna ek olarak, IoT tarafındaki inanılmaz ilerleme yeni ödeme biçimlerinin kullanım senaryolarını zenginleştiriyor. Ticaretle uğraşanların çoğu birden çok perakende formatı ve kanalı yönettiği için, gerçek bir çoklu kanal ödeme stratejisi; mağaza içi satışların artması, satış sonrası hizmetlerin iyileştirilmesi önündeki engelleri ortadan kaldırıyor, dolandırıcılık riskini azaltarak müşteri memnuniyetini artırıyor. Bankalar da ödeme işlemlerini merkezi olarak yürütürken, müşterileri kanallar boyunca yönetebilmelerini mümkün kılan sistemlere yatırım yapmayı sürdürüyorlar.

‘Veri’ oyunda başrolü ele geçiriyor
Bankacılık dışı sektörlerde artan rekabet nedeniyle, finans kuruluşları kar/zarar kontrolünü sağlayabilmek için analytics tarafını maddi ve stratejik açıdan güçlendiriyor. Bankalar açısından ödeme verileri sahipsiz bir hazine konumunda. Hem kart sahipleri hem ticari firmalardan veri sağlıyorlar. Bankaların bunlardan çıkan gerçek zamanlı tahmini öngörülere istinaden hızlı bir biçimde yeni kalkınma fırsatlarından yararlanmaları kaçınılmaz. Bankaların bu verilerden en çok faydalandığı alanlar arasında; müşteri yolculuğunun optimize edilmesi, gerçek zamanlı iş fırsatlarından yararlanma, kişiselleştirilmiş teklifler, kanal verimliliğini artırmayı amaçlayan analizler ve öngörücü dolandırıcılık modelleme yer alıyor.

Sanal deneyim gündemde kalmayı sürdürüyor
Artırılmış gerçeklik ve robotlar baştan çıkarıcı vaatlerle insanları büyülemeye devam edecek gibi görünüyor. Ancak söz konusu kullanım olduğunda temel birkaç özelliğin dışına yakın zamanda çıkılamayacağı tahmin ediliyor. Örneğin, bir robota yöneltilen sesli komutla ödeme başlatmanın yerine bir süre daha yazılı komutlarla işlem yapmaya devam edeceğiz, ama bu işlemler gün geçtikçe ilerleme kaydedecek.