TEKNOLOJİ

DigitalAge | 16.08.2018 - 10:00

Dijital dünya dönüyor, dönüyor…

Yakın gelecekte piyasaya daha uygun fiyatlı ama kaliteden ödün vermemiş ürün/hizmetler ağırlığını koyacak. Bu ürün/hizmetlerin satışı ve pazarlaması konusunda çok daha hassas olunacak. Hedef kitleler çok ama çok daraltılarak ya da ulaşılmak istenilen profile ve platforma göre devşirilerek sunulacak. Devşirmek derken aynısının kırmızısı gibi değil tabii ki.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Dijital dünya ve araçlarıyla ilgili bazı darboğazlar oluşmaya başladı. Bir süredir vardı ama etkisini çok daha fazla hissetmeye hatta yakın zamanda epey baskın bir şekilde görmeye başlayacağız.

Zenna Danışmanlık ve Araştırma şirketi ile birlikte üzerinde çalıştığımız bu haber ile ilgili çok ilginç sonuçlar elde etmeye başladık. Zenna Danışmanlık’ın sahibi Nuran Aksu ile birlikte sektöre de kullanıcılara da faydalı bir dosya çıkartacağımızı düşünüyoruz.

Ülkemizde ciddi bir ekonomik sıkıntı olduğunu biliyoruz. Bunun paralelinde oluşan daralmaların başında tüketici elektroniği, dijital hizmetler, reklam sektörü ve bunların tüketildiği platformların yaşattığı sıkıntılar var. Buna bir de yeni neslin tüketim, kullanım alışkanları eklendiğinde gerçekten enteresan ve zor çözülebilir bir sarmal ortaya çıkıyor. Bir tarafta fiyatları kontrol edilemez şekilde yükselen ürün/hizmetler, bir tarafta mevcut sosyal medya platformlarının saçma ve iğrenç algoritma sistemleri üst üste geldiğinde çorba gibi bir sistemin içerisine düşüyorsunuz. Bunun üzerine bir de yeni neslin ‘sıkılgan’ yapısı eklendiğinde gerçekten insan ne yapacağını bilemez hale geliyor. Buraya kadar yazdıklarımın hepsi rakamsal verilere dayanmakta. “Niye şimdi yazmıyorsun,” derseniz, tamamlanmadı. Daha kapsamlı bir araştırma içerisindeyiz. O yüzden şimdi durum özeti olarak bakabilirsiniz. Yorumlarınız, eklemeleriniz olursa çok sevinirim. Bana nasıl ulaşabileceğinizi biliyorsunuz nasıl olsa.

Tüm bunlar yetmezmiş gibi bir de itibarsız, etik değersiz içerikler ve tüketicileri eklendiğinde bildiğimiz tüm pazarlama yöntemleri, stratejileri, kurumsal değerler vs. Her şey iyice arap saçına dönüyor.

Uygun fiyatlı ama kaliteden ödün vermeyen ürünlerin öne çıkacak

Her şeyin aynı anda düzeltilmesi ya da stratejinize dâhil edilmesi imkânsız. Değişkenler ve kontrol edemeyeceğiniz faktörler ile birlikte bu işi bir sıraya koyma fikri en mantıklısı olarak görünüyor. Bir de, çok acele etmemek ama bir taraftan da uyumamak gerekiyor.

Bu masanın etrafında olanlar, her köşesi ayrı ayrı kendine plan yapmalı. Güçlü ve etkili olanlar biraz daha avantajlı. Herkes için söylüyorum. Standartları belirleme konusunda yön verici olacaklarıdır diye düşünüyorum.  Nasıl mı? İyi bir içerik üreticisi, iyi bir ajans, iyi bir kurum birlikte güzel işler yaparak sektöre büyük bir fayda sağlayabilir. Doğruların ne kadar çok gün yüzüne çıktığı görülürse peşinden gelecekler içinde güzel bir kılavuz olabilir diye düşünüyorum.

Yakın gelecekte piyasaya daha uygun fiyatlı ama kaliteden ödün vermemiş  ürün/hizmetler ağırlığını koyacak. Bu ürün/hizmetlerin satışı ve pazarlaması konusunda çok daha hassas olunacak. Hedef kitleler çok ama çok daraltılarak ya da ulaşılmak istenilen profile ve platforma göre devşirilerek sunulacak. Devşirmek derken aynısının kırmızısı gibi değil tabii ki. O platformun ve profilin dinamiklerine uygun halde pazarlanacak. Bunlar çok yeni bilgiler diyenleriniz vardır. Bilgileri biliyoruz da, artık sadece buna göre işler yürüyecek. Bilmek değil sahada uygulamak başarıyı getirecek. Özellikle gençler kendilerinden büyüklerin olduğu sosyal platformlarda olmak istemiyorlar. Kaça kaça yaşıyorlar. Zaten hormonları ile bir taraftan uğraşırken bir taraftan da evde, işte, sosyal hayatta, dijital sosyal hayatta büyüklerle aynı ortamlarda olmamaya özen gösteriyorlar. Hatta, bu onların en büyük takıntıları olmuş durumda. Hal böyle olunca da iş pazarlanan ürün konusunda karışıyor. Büyükler de, gençler de aynı ürünü kullanıyor aslında ama aynı kaptan yemek istemiyorlar. Büyükler için sorun yok ama gençler sıkıntılı bu konuda.

Yeni dünyanın özelliği, hiçbir standardın uzun yıllar sürmemesi

Her artık şirket bünyesine özel bir birim kurmak zorunda. Gençlerin dilinden anlamak için ekibinizde onlardan da temsilciler olmalı. Bu genç temsilciler sizin için çok önemli. Standartların dışında çalışma prensipleri, tüketim alışkanlıkları, konuşma dilleri ve sosyalleşme şekilleriyle inanın çok işinize yarayacaklar. Bu konuda elinizi çabuk tutmanızı öneririm. Hatta, onların başına gerçekten onları anlayacak, iletişim kurabilecek, yeri geldiğinde ‘idare’ edebilecek birinin geçmesi işinizi kolaylaştıracak ve çok daha verimli olmanızı sağlayacaktır.

Timur Akkurt