Dijital Dönüşüm Anketi’ne katılanların yüzde 96,64’ü, dijital dönüşümün iş dünyası için çok önemli olduğu görüşünde. Sadece yüzde 2,52’si, şu an harekete geçmeyi gerektirecek kadar önemli olmadığını düşünüyor.
Eczacıbaşı Bilgi ve İletişim Sistemleri Grup Başkanı Levent Kızıltan, dijital dönüşümün önemini rekabette öne geçmekle açıklıyor. Etkin şirket yönetimi, maliyetlerin düşürülmesi, inovasyonun zenginleştirilmesi gibi konuların şirketler için hayatta kalmanın önde gelen gereklilikleri olduğuna dikkat çekiyor. En önemlisi, geç kalınan her yeni konuda rakiplerin öne geçebileceğini söylüyor. Ona göre bu, hiç bitmeyecek ve sürecek bir yarış. Tüm bunlarla ilintili olarak etkin şirket yönetimi için olmazsa olmaz koşullardan birisi de kârlılık. Levent Kızıltan, şirketlerin gelişmesi, yatırım yapabilmesi, çalışanlarına yeni ve daha gelişmiş olanaklar sunabilmesinin ancak kârlılıkla sürdürülebilir olacağına inananlardan. Kızıltan, “Küreselleşmenin boyutlarının giderek artıyor olması, yeni iş modelleriyle sektörlere giren oyuncuların farklı oyun tarzları, kârlılık üzerinde çoğunlukla zorlayıcı bir baskı da yarattığı için farkındalık ve çeviklik, sürdürülebilir kârlılık için ciddi önem arz ediyor” diye konuşuyor.
Dijital dönüşüm rekabette avantaj sağlıyor
Demir çelik, otomotiv ve gıda sektörlerinde faaliyet gösteren Kibar Holding’in CEO’su Tamer Saka, faaliyette bulundukları tüm bu sektörler arasında dijitalleşmenin güçlü etkilerini öncelikle otomotiv sektöründe hissettiklerini söylüyor. Otomotivde en fazla satış ve pazarlamada dijital dönüşüme gerek duyulduğunun altını çiziyor. Sonuçta bugün otomobil almak isteyen 18-34 yaş aralığındaki gençlerin yüzde 59’u online taleplerine 24 saat içinde yanıt bekliyor. Saka, bunun yanında 14-28 yaş aralığındaki gençlerin yüzde 44’ünün online olarak araç satın alabilecekleri gerçeğinin göz ardı edilemeyecek kadar önemli olduğunu da vurguluyor.
Dijital dönüşümle şirketler nefes alacak
Media Markt Türkiye’nin CEO’su Yenal Gökyıldırım, dijital dönüşümün fiyat rekabetini şeffaf hale getirdiği için de önemli olduğunu düşünenlerden. Özellikle elektronik perakendede dijital dönüşümün yarattığı en büyük farkın bu olduğunun altını çiziyor. Ona göre Türkiye’de dijital dönüşüm, henüz ilk aşamalarında olduğu için kâr marjlarına doğrudan bir etkisi yok. Ancak önümüzdeki dönemde sadece fiyat değil, dijitalde hizmetin ve toplam müşteri deneyiminin de öne çıktığı bir dönem olacak. Bu durum da mevcutta sıkışan kâr marjı ve kârlılık noktasında firmalara nefes aldıracak. Gökyıldırım, dijitalin doğru hedef kitlesine efektif erişimi sağlayacağına inanıyor. Dijital hizmetin CRM kapsamındaki doğru ve derin sadakat uygulamaları amacıyla kullanılmasının da kârlılığı pozitif etkileyeceğini belirtiyor. En önemlisi Gökyıldırım, global örneklerdeki online satış rakamlarına ulaşıldığında kârlılıkta büyük farklılık oluşacağını söylüyor.
Yorumlar