Skip to main content

Digital Age Summit konuşmacılarından Piet Hein van Dam ile ETicaret Mag’in düzenlediği video röportaj yayında..

Bu sene sekizincisi gerçekleşen Digital Age Summit konuşmacılarından Piet Hein van Dam dijitalin geldiği noktayı şöyle özetliyor:

Bunlardan ilki, kurulum. ‘Bizim en iyimizsin.’ Dijital işte budur. Yazılıdan daha iyidir, böylece daha fazla insana erişebiliriz. Ne kadar çok erişim, o kadar çok etkileşim demek ve olan da bu.

Girişimciler, her saat para kazandıran ilişkileri sevdiğini söylüyor. Olan şey şu: Durumlar değişiyor, dijitale, ev hattına, daha da fazla yöneliyorlar.

Doğru insanı doğru zamanda doğru tavsiyeyle doğru bir zihniyet içerisinde doğru bir etkiyle vurmayı hedefliyoruz”

Küresel şirketler “Peki ama biz tam olarak ne yapıyoruz” diye soruyor ve bu organizasyonlara oldukça yardım ediyoruz; çünkü insanların tam olarak ne yaptığını anlamaya çalışıyoruz, ki böylece doğru insanı doğru zamanda doğru tavsiyeyle doğru bir zihniyet içerisinde doğru bir etkiyle vurmak için daha iyi bir şansımız olsun.

İşte bu sebeple iki şeyin olduğunu görüyorum ve on yıl boyunca reklamcıların daha fazlasını talep etmeye başlamalarını ve gözlerini etkili reklamcılığın üzerinde tutmalarını bekliyorum.”

Kısaca dijital dünyadaki değişim

Piet Hein van Dam, dijital dünyanın kendi içinde evrilmeye başladığı dönemde değişimi iki noktada topladı. Bunlardan biri, pazar araştırma analistleri için işin değişmesi. Önceden belli tür verileri çözümlerken şu anda istemedikleri tüm veriyi elde ediyorlar.

Diğeri ise iş dünyasının değişim geçirmesi. Piyasa araştırmaları endüstrisi, akıllı raporlar yazmak için akıllı eğilimlere sahipler ve bir on yıl içerisinde ürünler, akıllı ürünler, bu akıllı eğilimlerin yerine geçecek; bu yüzden eğilimlerin rapor yazmalarına gerek duymak yerine bu eğilimleri ürünün içine yerleştirmeyi garantilemenin bir yolunu bulmak durumundalar.

Online kullanıcıların profili

Online kullanıcı profilini tanımlayan Piet Hein van Dam, şunları söylüyor:

“Çevirimiçi kullanıcı profili nam-ı diğer dijital ayakizi, internette kullanıcının nerede olduğunu takip eden bir pasaport.

Ne aldığını, neyi araştırdığını, hangi reklamları gördüğünü, vs. nerede olduğunun bir nevi kaydı. Bizim kaydımız; ne söylediğini, ne maillediğini, ne yazdığını ya da Facebook sayfana ne koyduğunu içermiyor. Yalnızca nerede olduğunu – eğer bir şey satın alıyorsan ya da bir şeyi araştırdıysan – kaydediyor.”

Video röportajda sorulan “dijital gerçekten ‘mainstream’ mi” sorusunu şöyle yanıtlıyor:

“Bu bir motto değil. Bir öngörü. Hakikât olan bu. Medyada reklamcılık ve markalaşma söz konusu. Ona karşı hâlâ biraz direniyoruz ve ayakizini ölçebildiğimiz eski dönemi düşünmeye çalışıyoruz hâlâ. Ancak bu, değişiyor.”

Görsel: onemcr.co.uk