Skip to main content

Dijital reklamcılıkta bu yıla damga vuracak önemli reklamcılık trendlerini bir araya getirdik

Real time bidding (RTB-gerçek zamanlı hedefleme)

2013’te güçlü bir büyüme bir büyüme kaydeden RTB, 2014’te de yükselişini devam ettirecek. Econsultancy CEO’su Ashley Friedlein’in verdiği bilgiye göre, RTB kullanan reklamverenlerin yüzde 62’si sonuçlarında iyileşme gördüklerini belirtiyor. Yayıncıların yüzde 60 kısmı ise RTB’ye olan yönelimlerini daha da artıracaklarını kaydediyor. RTB yayıncı ve reklamverenlere değişik avantajlar sunuyor. Mesela, reklamverenler bu sayede şartları önceden belirlenmiş bir reklam stratejisi yerine anlık olarak değişen eğilimlere ayak uydurabilecekleri esnek bir reklam kampanyası düzenleyebiliyor. Yayıncılar ise gerçek zamanlı olarak işleyen teklif mekanizması ile farklı dönemlerde ve içeriklerinden daha fazla gelir elde etme imkânına kavuşuyor.

Organik reklamcılık (native advertising)

“Sponsorlu içerik” olarak da bilinen “organik reklamcılık”, 2013’te epeyce gündemde olan bir dijital reklamcılık modeli idi. Organik reklamcılık içimizde bulunduğumuz dönemde de konuşulmaya devam edecek. Organik reklamcılık platformları, kullanıcının o platformu nasıl kullandığına bağlı olacak şekilde tasarlanabiliyor. Burada Facebook’un 2013’te devreye aldığı Facebook Exchange (FBX) modeli “Sponsored Stories” veya “Suggested Posts” isimli başlıklarla piyasaya sunuldu ve reklamverenlerin ilgisiyle karşılaştı. Örneğin, İngiliz Standard Life sigortacılık firması, Facebook’ta yaptığı organik reklamlarla, standart reklam modeline oranla yüzde 100 daha fazla tıklandı.

Video reklamcılık

Video reklamcılığın büyümesinde aslan payı, tartışılmaz şekilde YouTube’a ait. Zira, siteyi ayda 1 milyardan fazla tekil ziyaretçisi var ve her ay 6 milyar saatten fazla video seyrediliyor. Bu arada, video reklamcılıkla ilgili Google’ın da bazı denemeler yaptığını kaydedelim. Örneğin, doğrudan alışverişe ve ürün satışına yönlendiren videoar (shoppable video) bu kapsamda denendi. Bunun yanı sıra, WireWax ve Kiosked gibi video ve içerik platformları da yükselişini sürdürüyor. Öte yandan, oyun, anket ya da sosyal paylaşım butonlarına sahip interaktif video reklamlar her zaman karşımıza çıkacak ve tüketiciyle bağ kurmanın önemli bir yöntemi olacak.

‘Dijital reklamcılıkta dikkat çeken trendler’ yazısı Digital Age Nisan 2014 sayısında Dijital reklam network’leri dosyasında yer alıyor.

Fotoğraf: sumitdhawan.com