Bu yıl altıncısı düzenlenen ve dijital yaratıcılık konusunu ele alan Digital Age Summit’12 dünyaca ünlü konuşmacıları ağırladı.
Ortaköy Four Seasons Hotel’in ev sahipliği yaptığı konferansın sabah oturumuna sırasıyla Pelin Özkan, Gizem Keçeci, Beth Coleman, Alemşah Öztürk, Mariano A. Bosaz, Yüce Zerey, Burcu Sarar, Greg Dale konuşmacı olarak katılırken, öğleden sonraki oturum Scott Stratten, Nüzhet Algüneş, Emre Kanaat, Umut Kaya, Zafer Tipigil, Banu Karaman, Melahat Parlak, Richard Cline ve Tuna Tiryakioğlu’nun sunumlarıyla sürdü.
Kültür yaratımı, stratejik düşünme ve konsept oluşturmada uzman olan ve daha önce Picnic Amsterdam ve Xmedialab International gibi konferanslarda konuşmacı olarak yer alan Howard Goldkrand’in moderatörlüğünü yürüttüğü zirvede açılış konuşmasını MediaCat ve Digital Age dergilerinin genel yayın yönetmeni Pelin Özkan yaptı.
Sunumuna internet, mobil internet ve internet kullanıcılarının alışkanlıklarına dair birtakım verilerle başlayan Özkan,Türkiye’de cep telefonu kullanımının yüzde 80’den fazla olduğunu, ancak mobil telefondan internete erişimin yüzde 15’te kaldığını ifade etti. Pelin Özkan’dan sonra kürsüye Vodafone Türkiye Pazarlama İletişimi ve Kurumsal Çeşitlilik Direktörü Gizem Keçeci davet edildi. Arama motorları ve mobil yaşamla bağlantılı hayatlar devrinin başladığını söyleyen Keçeci 2016 yılında cep telefonu kullanımının 10 milyarın üzerinde olacağını, başka deyişle o tarihe kadar 3 milyar internet bağlantılı mobil cihazın daha hayatımıza girmiş olacağını belirtti.
Online deneyimlerimizi günlük hayatta yaşıyoruz, avatarlarımızı alıp sokağa çıkıyoruz
Digital Age Summit’12’nin merakla beklenen isimlerinden biri de hiç kuşkusuz Beth Coleman’dı. MIT Karşılaştırmalı Medya Çalışmaları Bölümü Yeni Medya Yazarlığı Anabilim Dalı Yardımcı Doçenti ve C3 Oyun Kültürü ve Mobil Medya Girişim Fakülte Direktörü Coleman, ‘Transmedia Design’ başlıklı sunumunda dijital ya da fiziksel bağlantılarımızın aslında beyinde birbirinden farklı algılanmadığı üzerinde durdu. Coleman, ‘Kara Şövalye’ filminin online pazarlama stratejisi olan ‘Why so serious?’ın dünya üzerinde 10 milyon katılımcının yer aldığı bir oyuna dönüşmesini tüketici için katılımın, hikâyenin bir parçası olmanın ne denli etkili olduğunun somut örneği olduğu yönünde değerlendirdi.
41?29! Ajans başkanı Alemşah Öztürk, Denizbank için yaptıkları Facebook bankacılığının küçük bir projeden nasıl büyük bir kampanyaya dönüştüğünü anlattı.
Tek yönlü marka pazarlamasından çift yönlü ve dinamik hikâye anlatımına
Zirvenin ‘Yaratıcılık temelli interaktif pazarlama’ başlığının konuşmacıları Coca-Cola Türkiye İnteraktif Pazarlama Müdürü Yüce Zerey ve Coca-Cola Avrasya ve Afrika Grup İnteraktif Pazarlama Müdürü Mariano A. Bosaz’tı. İkili, hikâyenin yayılabilir ve sosyal medyada paylaşılabilir olmasının yanı sıra, ortaya çıkan işin marka hikâyesiyle bağlantılı olması, marka stratejisine entegre edilebilir olması gerektiğini vurguladı.
Greenpeace’in Yemezler! Kampanyasını yürüten V for Viral Ajansı’nın Kreatif Direktörü Burcu Sarar “Bir Kadın Bir Erkek’te GDO konusu işlendi, ünlüler tamamen bizden bağımsız olarak bir gazeteye Yemezler! tişörtleriyle poz verdi.” diyerek projenin gönüllü bir şekilde yayılıp sahiplenildiğinden söz etti.
‘İnternet en çok ölçülen, en güvenilir araç’
ComScore Başkan Yardımcısı Greg Dale, ‘Dünyanın Dijital Reklamcılığa Bakışını Değiştirmek’ başlıklı konuşmasında pazarlama etkinliklerinin üçte birinin televizyon reklamcılığında kullanıldığını fakat internet trendinin reklamcılığı ciddi şekilde etkilediğini, çünkü en ölçülebilir ve dolayısıyla en güvenilir aracın internet olduğunu belirtti.
“İnsanlara, cevaplamaktan hoşlanacakları sorular sorun, onları oyuna katın.”
UnMarketing’ kavramının yaratıcısı ve UnMarketing isimli çok satan kitabın yazarı Scott Stratten ‘The Business of Awesome’ isimli yeni kitabından örneklerle katılımcıları hem bilgilendirdi hem eğlendirdi. Pazarlamanın sırrının, tutku + bilgi = kâr olduğunu ifade eden Stratten “insanların markanızı konuşmalarını istiyorsanız konuşmaya değer olun. Bu işte başka bir sihir yok” diye vurguladı. Sosyal medyanın muzır adamı QR kodlarda asla yapılmaması gereken demode örnekleri de eğlenceli slaytlarla paylaştı.
OMD Genel Müdür yardımcısı Nüzhet Algüneş, Vodafone için yaptıkları Türkiye’nin ilk sosyal TV projesini anlattı. Bu kapsamda Kuzey Güney dizisindeki sosyal medya kullanımının Vodafone ürünleriyle desteklendiğini söyleyen Algüneş, bu projeyle birlikte sms yoluyla yapılan paket başvuruların da 4 kat arttığına dikkat çekti.
Vodafone Mobil Pazarlama bölümünden Emre Kanaat ve Umut Kaya mobil ticaretle ilgili konuştular. İkili, Türkiye’de “sosyal medyadan vazgeçeceğime TV’den vazgeçerim” diyen kitlenin yüzdesi 61 olduğu bilgisini verdi.
Mindshare Direktörü Zafer Tipigil ve Turkcell Pazarlama İletişimi Kıdemli Medya Uzmanı Banu Karaman Turkcell Captcha Uygulaması’nı anlattı.
HAVAS Engage Dijital Pazarlama Bölüm Başkanı Melahat Parlak, dinleyicilerle ‘Volvo en iyi 3’lü’ kampanyasını paylaştı. Konuşmasına ajansın değişen isimlerinden söz ederek başlayan Parlak, konuşmasını, aldıkları Felis ödülüne atıfta bulunarak, “bu kedi bu ofise geldi,” diye tamamladı.
Kurumların bakış açılarını ve sosyal medyadan beklentilerini değiştirmek
Porter Novelli Kıdemli Ortağı ve Global Teknoloji Uygulama Lideri Richard Cline, zirvede kurumsal sosyal medyanın evrimini anlattı. “Sosyal medya konusunda; herkes sosyal olmaktan bahsediyor, peki ulaşılmak istenen nihai amaç nedir?” diye soran Cline, bir sosyal medya kampanyasının nasıl olması gerektiği; hem kurum hem tüketici açısından beklentilerin neler olduğu ve organizasyonun nasıl işlemesi gerektiği üzerinde durdu.
Zirvenin son konuşmacısı C-Section Genel Koordinatörü Tuna Tiryakioğlu’ydu. Gerçek bir proje olan Sprite Kafası’nı anlatan Tiryakioğlu, gençleri hedef alan esprili kampanyanın uygulamaları arasında Sprite kapaklarını toplayan tüketiciye komşu kızı gönderme, sevgiliden ayrılma, fotomontaj gibi gerçek hizmetler sunduklarını örnek slaytlarla paylaştı.
Yorumlar