Skip to main content

Bu ayki kapağında chatbot’ların markalar dünyasındaki yükselişini ele alan Digital Age Şubat sayısı çıktı! “Yeni Nesil İşler” ve “Perakende 30” ekleri de derginizle birlikte sizi bekliyor.

Ülke olarak pek de iyi bir başlangıç yapamadığımız 2017’nin ilk ayı, hemen hemen tüm sektörler için ülke siyaseti ve piyasaların gölgesinde gergin bir havada geçti. Tabii, dijital odaklı işler de bundan fazlasıyla etkilendi ve birkaç şey dışında Ocak ayında dijitalcilerin gündemini etkileyecek pek kayda değer bir gelişme olmadı.

Index Grubu CEO’su Erol Bilecik’in TÜSİAD’ın başkanlık koltuğuna oturmasını altını çizdiğim bu birkaç şey içerisinde ilk sırada geliyor. Bilişim sektörünün en deneyimli isimlerinden Bilecik’in bu göreve gelmesi Türk iş dünyasının dijital dönüşümü adına güzel bir haber. Son dönemin en önemli fikir liderlerinden, Yuval Harari’nin İnsanî Gelişme Zirvesi’nde konuşmak üzere Türkiye’ye gelmesi bence sektörümüz için ayın heyecan verici diğer gelişmesiydi. Harari’nin dijital dünyada böylesine ilgili uyandırmasının en önemli nedeni aslında, insanlığın geleceği açısından kritik bulduğu yapay zekâ ve algoritmalarla ilgili öngörüleri.

Digital Age Şubat Sayısı Çıktı!


Online’daki en iyi arkadaşınız: CHATBOT
Harari’ye göre algoritmalar yakın gelecekte zihinsel ve romantik kararlarımızda etkili olacaklar. Gelecek on yıl içinde bize hangi filmi izlememiz, nereye tatile gidebileceğimiz, hangi okulu tercih edebileceğimiz ve hatta kiminle evlenebileceğimiz konusunda bile tavsiyeler verebilecekler. Bu senaryolar insanlığa çok da uzak değil ve hatta yapay zekâ alanındaki gelişmelerle birlikte hem kullanıcı hem de markalar nezdinde son günlerin en popüler araçları haline gelen chatbot’lar ile aslında algoritma devrimimin startı verilmiş durumda. Uzun zamandır hayatımızda olan ve çoğu zaman ilkel bulunan chatbot’lar, “Nasıl oldu da biraz akıllandı diye birden bu kadar önemli oldu,” diyebilirsiniz. Chatbot’ların son dönemlerdeki yükselişinin doğrudan kullanıcı alışkanlıkları ile ilgili olan iki önemli nedeni var aslında. Birincisi, bugün sosyal ağların ardından en büyük trafiği alan mesajlaşma uygulamalarının tüketicinin hayatında giderek büyüyen rolü. İkincisi ise tüketicinin bir yeni uygulama daha indirmeye daha tahammülünün kalmaması. Kullanıcı alışkanlıklarındaki bu iki önemli değişim rüzgarını arkasına alan ve son günlerde markaların müşterileri ile olan ilişkilerinde en popüler araç haline gelen botların yükselişinin başka sebepleri de var kuşkusuz. Günlük konuşma diline yakın, daha kişisel bir deneyim sunmaları, geliştirilme süreçlerinin hızlı ve daha az maliyetli olusşu bunlardan bazıları.

Şubat sayımızda özellikle markalar dünyasındaki yükselişinin nedenlerine odaklanarak kapağımıza taşıdığımız chatbot’ların bu yıl içinde online alışveriş süreçlerinden bankacılık hizmetlerine varana kadar çok daha fazla hayatımızda olacağını ve yaptığımız tüm işlerde en önemli yardımcılarımız, online’da en iyi arkadaşlarımız olacağını söyleyebiliriz. Kısacası, 2017 chatbot’ların yılı olacak.

Dijital ikinci yaşam alanımız oldu
Chatbot’ların ve diğer tüm akıllı dijital uygulamaların hayatımızı çok kolaylaştırmaya başladığı aşikar. Dijital artık bizim ikinci hayat alanımız. Evde ya da sokakta farketmeksizin, elimizin altında akıllı telefonumuz olduğu sürece işimiz de eğlencemiz yanımızda. Peki beyaz yaka çalışanlar bu konuda ne düşünüyor? Bu sorudan yola çıkarak Şubat sayımız için beyaz yaka çalışanların dijital tüketim alışkanlıklarını araştırdık ve bu ayki sayfalarımıza taşıdık.

“Yeni Nesil İşler” ve “Perakende 30” ekleri de Şubat sayısında!

Bu ayın öne çıkan başlıkları ise; Beyaz yakalıların dijital tüketim alışkanlıkları, haber doğrulama sitelerinin yükselişi, Online TV izleme rehberi ve CES 2017’nin parlayan teknolojileri…

“Yeni Nesil İşler” ve “Perakende 30” ekleri de derginizle birlikte sizi bekliyor.