Skip to main content

Digital Age’in Mart 2008’de başladığı basılı yayın hayatı bu ay sona eriyor. Dergimiz bu aydan itibaren iki ayda bir Turkcell ve Dmags dergilik platformlarından ve Digital Age premium arşivinden siz okuyucularımızla buluşmaya devam edecek.  

Son dönemlerde şu cümleye çoğunuz aşinasınızdır. “Orta Doğu demek fırsat demek.” Evet, Orta Doğu bölgesinin Türk iş dünyası için çok fazla girişim ve yatırım imkanı sunduğu aşikar. Özellikle GCC (Körfez Arap Ülkeleri İşbirliği Konseyi) ya da Körfez ülkeleri olarak adlandırılan bölge bu bağlamda ayrı bir öneme sahip. Fırsatların çıkış noktası kuşkusuz bölgenin zenginliği ve bu açıdan yatırımcı açlığı. Bununla birlikte bölgedeki yaklaşık 50 milyon nüfusun dijital odaklı tüketim alışkanlıkları teknoloji şirketlerinin iştahını kabartacak bir pazar yapısı ortaya çıkarıyor.

E-ihracatın gelişimi açısından ciddi bir potansiyel

En basitinden şu veri çok kıymetli; GCC ülkelerinde akıllı telefon penetrasyonu ortalama yüzde 94. Örneğin Birleşik Arap Emirlikleri’nin nüfusu 9,6 milyonken mobil abone sayısı tam 19,22 milyon. Buna karşılık bölgede online platformların perakende sektöründeki payı sadece yüzde 1,5 civarında. MENA(Orta Doğu ve Kuzey Afrika) bölgesinin yüzde 60’ı ise 30 yaş altında ve bu kitleye iş yapmak isteyen KOBİ ve diğer işletmelerin sadece yüzde 8’inin dijitalde servis ve platformu var. Bölgenin sunduğu sınırsız dijital iş fırsatını teyit eden bu istatistikleri çoğaltmak mümkün. İşin özü Orta Doğu bilhassa Körfez ülkeleri Türk yazılım şirketleri, dijital ajansları, fintech’ten yapay zekaya kadar yeni nesil iş yapan girişimciler için Türkiye’nin içinden geçtiği bu ekonomik durgunluk döneminde müthiş bir şans. Ayrıca e-ihracatın gelişimi noktasında ciddi bir potansiyel taşıyor. Üstelik başta bölgenin merkezi Dubai olmak üzere Körfez ülkeleri şirket kurulum kolaylıkları, vergi avantajları ve girişimciliği teşvik eden inisiyatifleri ile adeta girişimciyi ve yatırımcıyı kırmızı mumlu davetiye ile çağırıyor.

Fakat bu coğrafyada iş yapmak o kadar da kolay değil. Orta Doğu pazarında var olmak için ortak tarih, kültüre aşinalık, coğrafi yakınlık gibi avantajlarımız yanında yoğun çalışma temposu, kriz deneyimi, pratiklik gibi çalışma özelliklerimize rağmen bölgede iş yapmak başka bir bakış açısı ve iş kültürünü de gerektiriyor. Her şeyden önce bölgenin hem iş hem de günlük hayat dinamikleri, ABD’de, Avrupa’da ve ülkemizde alışkın olduğumuzdan biraz daha farklı. Orta Doğu’da, asıl bilgiler satır aralarında gizli olabiliyor ve bu da bazen her şeyi değiştiriyor. Peki Türk şirketleri bölgede sürdürülebilir bir başarı elde etmek için neyi nasıl yapmalı? Bu ay, başta Dubai olmak üzere bölgenin dikkat çeken diğer ülkelerini Türk girişimciler ve yatırımcı şirketler için barındırdığı dijital fırsatlar açısından değerlendirdik.


Digital Age, dijitalde yoluna devam ediyor

Bu ayın öne çıkan başlıkları;  Serdar Kuzuloğu’nun kaleminden; “Egemenlik kayıtsız şartsız teknolojinindir”, seçimlere farklı bir bakış açısı olarak “seçim süreçlerininoyunlaştırılması mümkün mü?”, ‘Herkes için Gelecek’in masaya yatırıldığı “Digital Age Summit 2019’dan satır başları” ve son dönemin trend konusu podcast ekosistemini mercek altına aldığımız, Türkiye’de podcast sektörünün geleceği” ve çok daha fazlası bu ay Digital Age’de.

10. Turkcell Teknoloji Zirvesi’ne dair her şeyi bulabileceğiniz Turkcell Teknoloji Zirvesi ekini de bu ay dergiyle birlikte indirebilirsiniz. Digital Age’in Mart 2008’de başladığı basılı yayın hayatı bu ay sona eriyor. Dergimiz bu aydan itibaren iki ayda bir Turkcell ve Dmags dergilik platformlarından ve Digital Age premium arşivinden siz okuyucularımızla buluşmaya devam edecek.

Digital Age Mayıs-Haziran sayısını Turkcell Dergilik‘ten indirmek için buraya, Dmags‘den indirmek içinse buraya tıklayabilirsiniz.