Digital Age’te bu yılın son sayısında dijital evrim çağında beynin geleceğini sorguluyoruz. ‘Beynimizin evrimi hala devam ediyor olabilir mi?’, ‘Gelecek hayallerimizin gerçekleşmesini sağlayacak zekâya sahip olabilir miyiz?’ sorularına yanıt arayarak; konuyla ilgili olarak da uzman görüşlere başvurduk.
Dergimizde yer verdiğimiz araştırma sonuçlarından bazıları beynimizin maksimum kapasitede çalıştığını iddia ederken; zekâ artışı açısından bir tür kısır döngü ile karşı karşıya olduğumuz ortaya çıkardı.
Beynimizin ileride gelişip gelişmeyeceğini tespit etmenin bir yolu, geçmişte nasıl geliştiğini incelemek. Bilim insanları beyinlerin nasıl olup da primatlardan daha büyük hale geldiğini bulamadıkları için beynin gerekli büyüklüğe ulaşamadıkları örnekleri incelemekten başka çareleri kalmıyor. Bu durumla ilgili verilen örneğe kapak konumuzda ulaşabilirsiniz.
Zekâmızı geliştirmek için de bazı bilim insanları bilgisayarlarla ittifak kurmamızın gerekli olduğunu söylüyor. Bazı robot uzmanları, bilgisayarların 2030 yılında bizim işlem kapasitemizi aşacağını tahmin ediyor.
Dünyada beynin içine yaklaşan ilk dijital adımları ve insan beyniyle yapılan çalışmalardaki son gelişmeleri, ayrıca internet bağımlılığının beyni nasıl etkilediğini okuyabilirsiniz.
Geçtiğimiz yıl 20’nci yılını kutlayan MediaCat dergisi 10 yılın üzerindeki tecrübesiyle bu yıl 11-15 Kasım arasında ilk kez düzenlediği Brand Week Istanbul etkinliğiyle yaratıcılık, pazarlama, siyaset ve dijital alanlarda dev isimleri ağırladı. Dergimizin bu sayısında alanında uzmanlaşmış konuşmacılarla yaptığımız söyleşilere yer verdik.
Aralık sayımızda ayrıca işte hayatınızı kolaylaştıracak mobil cihaz aksesuarlarına, dijital ölçümleme konusunda kimden hizmet almak ile ilgili önerilere, mobil bankacılık pazarında son gelişmeler ve alışveriş merkezlerinin dijital medya kullanımı konularına ulaşabilirsiniz.
Dergi sayfalarındaki sürprizleri görmek için ücretsiz Blippar uygulamasını yükleyebilir; interaktif içeriği görüntüleyebilirsiniz.
Blippar iOS’ta
Blippar Android‘te
Yorumlar