Skip to main content

Deloitte’un TMT (Teknoloji, Medya, Telekomünikasyon) öngörülerine göre, bu yıl dünya genelinde LTE abone sayısı üç kat artarken, mobil reklam pazarı yüzde 50 büyüyecek    Deloitte, şirket ve hükümetlerin, önemli teknolojik…








Deloitte’un TMT (Teknoloji, Medya, Telekomünikasyon) öngörülerine göre, bu yıl dünya genelinde LTE abone sayısı üç kat artarken, mobil reklam pazarı yüzde 50 büyüyecek 
 
Deloitte, şirket ve hükümetlerin, önemli teknolojik gelişmeler çerçevesinde oluşan tartışma ve gelişmeler için almaları gereken aksiyonlara ilişkin öngörülerini bir arada topladığı raporunun 12’ncisini yayınladı. Raporda, bilgisayar ve cep telefonu kullanımı, mobil reklamcılığın değişimi ve hesap güvenliği gibi konularda çarpıcı görüşlere yer veriliyor.
Raporda, 2013 yılında bir milyar akıllı telefonun piyasaya sürüleceği ifade ediliyor. Bu sebeple mobil reklamcılığın artık tablet ve akıllı telefon reklamcılığı olmak üzere iki farklı şekilde değerlendirilmesi gerektiği belirtilen çalışmada, web üzerinde belirlenen şifrelerin yüzde 90’dan fazlasının ise hacklenmeye çok müsait olduğu vurgulanıyor. Televizyon yayıncıları ise over the top (OTT) hizmeti ile baskın durumunu sürdürürken, 4K televizyonlar ise 2013 piyasasında yerini bulamıyor.

Deloitte Türkiye TMT Endüstri Lideri Tolga Yaveroğlu, akıllı aletlerin artan satışına rağmen bilgisayar kullanımının yüksek olmasından LTE teknolojisine, akıllı cihazlara veri akışından şifre güvenliğine kadar bu yıl hazırlanan raporun birbirinden önemli birçok başlık içerdiğini belirtti. 
En pahalı reklam tabletlerde

Rapora göre 2013 yılında, akıllı telefonların satışından elde edilecek gelir 4,9 milyar dolar iken, sadece tablet reklamlarından elde edilecek gelir 3,4 milyar dolar olacak. Öte yandan bu geliri ürün bazında incelediğimizde ise, tablet başına reklam gelirini 7 dolar iken, akıllı telefonda bu rakamın 0,60 dolara düşeceği öngörülüyor.
İletişimde evrim: 4G (LTE)
2013 yılında, LTE de güçlü ivme kazanacak ve birçok pazarda güç kazanacak teknolojilerden biri olarak karşımıza çıkıyor. 2013 yılı içerisinde gelirini üçe katlayarak 200 milyon dolara çıkaracak olan servis, böylelikle total internet sağlayıcı gelirleri arasında yüzde 10’luk dilimi oluşturacak. 
LTE kullanımını ‘devrimci’den ziyade ‘evrimci’ olarak tanımlayan raporda, 3G’den LTE’ye geçişin, e.postadan sosyal ağlara ve diğer aplikasyonlara kadar daha iyi performans sağlayacağı iletiliyor.

Raporda öne çıkan diğer noktalar ise şöyle: 
•    Mobil reklamda yeni dönem: Tabletlerde öncelikli olmak üzere artan mobil reklamların yüzde 50 büyüme oranı yakalayarak, pazar genişliğinin toplamda 9 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 
•    1 milyar yeni cep telefonu: Telefonu internete az ya da hiç bağlamayan 400 milyon akıllı telefon kullanıcısı ile bu rakam 2 milyar adet telefona çıkıyor. 
•    Bilgisayar hala popüler: Her ne kadar bilgisayar, telefon ve tablet ile birlikte bu tür cihazların satışlarında yüzde 20 ile en düşük paya sahip olsa da internette veri trafiğinin yüzde 80’den fazlası masaüstü ve dizüstü bilgisayarlarla gerçekleştiriliyor. Ek olarak kullanıcılar, bilgisayar başında diğer cihazlara oranla yüzde 70 daha fazla vakit geçiriyorlar. 
•    Kurumsal sosyal ağlar: 2013 sonuna kadar, Fortune 500 listesinde yer alan şirketlerin yüzde 90’ından daha fazlası kısmen ya da tamamen kurumsal sosyal ağlara sahip olacak. Bu oran, 2011 ile karşılaştırınca yüzde 70 daha fazla. Bu ağlara üye olan kullanıcıların ise sadece yüzde 30’u haftada bir ya da daha fazla kez bu hesapların içeriklerini takip ederken, yüzde 40’ı ise içerik oluşturuyor. 
Deloitte’un ‘Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Öngörüleri 2013’ başlıklı raporuna buradan ulaşılabilir.