Skip to main content

Futbol takımları yeni sezon hazırlıklarını çim sahalarda sürdürdükleri gibi teknolojik hazırlıklar da tam gaz gidiyor. Chelsea, Ericsson’la yeni sezon işbirliğine gitti.

İngiliz Premier Lig takımlarından Chelsea, Ericsson’la işbirliğine gitti. Anlaşmaya göre, Ericsson, Chelsea’nin maçlarını oynadığı Londra’daki Stamford Bridge’in bağlantı ortağı oldu. 14 Temmuz’da gerçekleştirilen basın toplantısında ayrıntıları paylaşılan işbirliği kapsamında Ericsson, Stamford Bridge’de ücretsiz Wi-Fi ağı tasarlayacak, kuracak ve işletecek. Ericsson bu amaçla Small Cell as a Service çözümünü Stamford Bridge’de kullanacak. Small Cell as a Service, ağırlıklı stadyum, metro, plaza ve AVM gibi insanların yoğun bulunduğu ve çok veri tükettiği noktalarda tercih edilen bir çözüm.

Chelsea-Ericsson işbirliği sayesinde stadyuma gelen taraftarlar çektikleri fotoğraf ve videoları daha hızlı ve sorunsuz şekilde sosyal medyadan paylaşabilecek. Anlaşmaya ilişkin görüşlerini paylaşan Chelsea FC Ticarî Direktörü Chris Townsend, “Ericsson yenilikçi dijital çözümlere liderlik ediyor, biz de kendilerini memnuniyetle karşılıyoruz” diyor. Ericsson Avrupa ve Latin Amerika’dan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Arun Bansal ise araştırmalarından tüketicilerin hareket halindeyken dijital cihazlarını daha çok kullandıkları sonucuna ulaştıklarını söylüyor. “Bu durum Chelsea’nin iç saha maçlarında daha da artıyor” ifadesini kullanan Bansal, anlaşmayla Chelsea’yi dijital deneyimde üst seviyeye taşıyacaklarını aktarıyor.

Öte yandan, bu anlaşmanın Avrupa’da ilk olmadığını not etmekte yarar var. Zira, Polonya takımı Legia Varşova 2015’te Ericsson’la Small Cell as a Service anlaşması yapan ilk futbol kulübü olurken, 2016’da Coventry’deki Ricoh Arena Stadium’u da 2016’da Ericsson’la aynı alanda işbirliğine gitti.