Skip to main content

ÇMD’nin çağrı merkezi sektörü hakkında yaptığı araştırmasına göre çağrı merkezi sektöründeki müşteri temsilcisi sayısının bu yıl 80 bini aşması bekleniyor. Toplam 36 kurumun üyeliğiyle, sektörün yaklaşık yüzde 80’ini temsil eder…

ÇMD’nin çağrı merkezi sektörü hakkında yaptığı araştırmasına göre çağrı merkezi sektöründeki müşteri temsilcisi sayısının bu yıl 80 bini aşması bekleniyor.
Toplam 36 kurumun üyeliğiyle, sektörün yaklaşık yüzde 80’ini temsil eder konuma gelen Çağrı Merkezleri Derneği, Türkiye çağrı merkezi sektörü hakkındaki güncel araştırmasını geçtiğimiz günlerde tamamladı ve sonuçlarını 3 Nisan Çarşamba günü düzenlenen toplantıda paylaştı. 
ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, araştırmanın sonuçlarına göre, sektördeki müşteri temsilcisi sayısının 2013’te 80 binin üzerine çıkacağını öngördüklerini belirtti. Ayrıca, 2012 yılında tahmini toplam alınan çağrı sayısının 1 milyar 200 milyon olduğunu ve 550 milyon dış arama yapıldığını söyledi.

Araştırma kapsamında yürütülen anket çalışmasına, 119 tanesi özel, 21 tanesi kamu kurumu olmak üzere 140 firma iştirak etti. 
Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, yaptıkları sektör araştırmasıyla ilgili olarak; araştırma sonuçlarını gelecek dönemdeki sektörün ilerleyişinde önemli bir yol haritası olacağını ve çalışmayı her yıl güncelleyerek yayınlamayı düşündüklerini söyledi.