Skip to main content

Ne Facebook ne Twitter! BuzzFeed’e en büyük trafiği Tumblr getiriyor. Ayrıca Instagram, Getty ve YouTube da diğer önemli içerik sağlayıcılar

BuzzFeed’in içeriğinin Facebook veya Twitter’dan geldiğini düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. 2015’in yılının medya olaylarından biri sayılacak “elbisenin rengi” tartışması BuzzFeed’te epey ilgi gördü ve 38 milyonu geçen görüntüleme sayısına ulaştı. BuzzFeed, bu içeriği Tumblr’dan aldı ve paylaşılabilir bir formata taşıyarak bu rakama erişti. Bunun ardından ise New York Times’dan Wired’a değişen birçok medya kurumu da bu fenomene kayıtsız kalmayarak yayınlarında BuzzFeed’in paylaşımına yer verdi.

buzzfeed-gorsel

İçerik takibi ve veri analizi yapan San Francisco merkezli Priceonomics, BuzzFeed’in içeriğini nereden geldiğini analiz etti. Priceonomics çalışma sonucunda BuzzFeed’in içeriğinin 25 farklı siteden geldiğini ortaya koydu. Bu sitelerden gelen trafik ise BuzzFeed’e yüzde 62’lik katkı sağlıyor. Priceonomics, BuzzFeed’e trafik getiren ilk 5 siteyi şu şekilde sıralıyor: Tumblr, Instagram, Getty, YouTube ve BuzzFeed. İlk 25 siteye baktığımızda Twitter’ı göremiyoruz. Buna karşılık Facebook ise 13. sırada karşımıza çıkıyor.

Priceonomics bu analizi gerçekleştirmek için Priceonomics Analysis Engine adında bir yazılım kullanıyor. Analiz ile BuzzFeed’in sitesinde kullandığı görsellerin kaynağı analiz edildi. Çalışma sonucunda 2014 yılında BuzzFeed’in 69 bin haber yayımladığı, 830 bin görsel/video kullandığı ve bu haber ile video/görseller için 74 bin dış link için bağlantı sağladığı sonucuna ulaşıldı.