Skip to main content

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) yaptığı açıklamayla GSM şirketlerinin tarife değişikliği yaparken bunu abonelere bildirmesi gerektiğini söyledi.

BTK, GSM operatörlerinin zamları hakkında açıklamalarda bulundu.  “İmzaladığım abonelik sözleşmesindeki tarife ücreti işletmeci tarafından yükseltilebilir mi?” sorusunu yanıtlayan BTK, Tüketici Hakları Yönetmeliği’nin 9’uncu maddesini hatırlattı.

BTK tarafından yayınlanan açıklamada “Tarife değişikliklerini yürürlüğe girmeden makul bir süre öncesinde abonelere kısa mesaj (SMS), arama veya posta ile duyurmaları koşuluyla tarifelerini değiştirebilme hakları bulunmaktadır” bilgisi verildi.

BTK aynı zamanda tarife aboneliğini sonlandırma yollarına dair de açıklamalarda bulundu.

Tüketicinin taahhütlü sözleşmeden cayması durumunda işletmeciler taahhüde aykırılığın oluştuğu döneme kadar aboneye sağlanan cihaz, indirim ya da diğer fayda bedellerinin tahsil edilmemiş kısmı ile aboneden taahhüt kapsamında tahsil edilecek olan bedellerin henüz tahakkuk edilmemiş kısmının toplamını karşılaştırarak, abone lehine olan bedeli cezai şart ya da cayma bedeli olarak talep edilebileceğini söyledi.