Skip to main content

BluTV CEO’su Aydın Doğan Yalçındağ ile BluTV ve online TV sektörü üzerine konuştuk.

Online TV pazarı Türkiye’de yeni oyuncularla büyümeye devam ediyor. Türkiye’nin ilk yerli online dizisi Masum’la son dönemde büyük ilgi toplayan BluTV bu pazarın önemli oyuncularından biri olmaya aday. BluTV CEO’su Aydın Doğan Yalçındağ ile BluTV ve online TV sektörü üzerine konuştuk.

Online TV ile ilgili Türkiye’de aşağı yukarı ne kadar bir pazar büyüklüğünden bahsedebiliriz? 

Türkiye’de pazarın bugün geldiği nokta yurtdışında birçok ülke ile karşılaştırılabilecek boyutlarda. Şu anda 20 milyona yakın internet kullanıcısının internet üzerinden uzun metrajlı içerik izliyor. Bu noktada pazarı iki segmente ayırmak gerekli: Reklam ile işleyen ve reklamsız, ücret ile işleyen platformlar. İnternet üzerinden reklamlı içerik izleme alışkanlığı tüketicide çoktan oluştu. Şimdi ise reklamsız olarak izleme kalitesinin daha da arttığı ücretli platformlara ilgi artıyor. İki-üç sene içerisinde bu tür servislere milyonlarca tüketicinin abone olduğunu göreceğiz.

Bu alanda son dönemdeki hareketliliğin ana nedeni sizce nedir?

Aslında tamamen değişen izleme alışkanlıkları. Hem tüm dünyada hem de Türkiye’de artık içerik izlemek dijital platformlar üzerinden ilerliyor. Örnek olarak dünyanın en büyük TV pazarı olan ABD’yi ele alırsak, günlük ortalama TV izleme süresi 2012’den bu yana her yıl yaklaşık 10 dakika azalıyor. İçerik izleme dijital platformlara kayıyor. Tamamen bu işe odaklı platformlar, izleme sürecini deneyimini izleyici için daha zevkli hale getiriyor. 

Sizce BluTV’nin sektördeki diğer oyunculara göre en büyük artıları neler?

Aslında bu sektördeki her platformun farklılıkları var. Ancak BluTV tüm bu platformların kendilerine has eksikliklerini kendi içinde tamamlayarak her ihtiyaca cevap veren bir ürün. Öncelikle yerli ve yabancı dizi ve film içeriklerimiz çok güçlü. Çok sayıda güncel içeriğe reklamsız, taahhütsüz ve kurulumsuz olarak ulaşabiliyorsunuz. Tüm bunlara ek olarak biz Türk izleyicisinin hep yabancı dizilerde görebildiği prodüksiyon ve senaryo kalitesini, kendi yapımlarımızda, bu coğrafyanın hikayeleriyle bir araya getiriyoruz. Masum bunun ilk örneğiydi.

BluTV’nin şu an kaç üyesi var? Bu sayı yola çıktığınız zaman koyduğunuz hedefle örtüşüyor mu?

Rakamlarımızı paylaşamıyoruz. Ama özellikle Ocak ayında The Young Pope ve Masum dizileri ile artan ilgi ve abonelikler  doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Her iki diziyle de beklediğimiz hedeflere ulaştık.

Masum ve diğer size özel yapımların illegal platformlara düşmemesi adına özel bir çalışmanız var mı?

Masum’la gördük ki, insanlar ödediklerine değer olduğunu düşündükleri projeleri destekliyor. İzleyici bu kalitede işlerin devamının gelmesinin, ancak yalnızca bu tip platformların desteklenmesi ve emeğin saygı görmesiyle mümkün olduğunun farkında. Yüzlerce abonemiz e-posta ve sosyal medya üzerinden illegal yayın yapan sitelerinin linklerini bizimle paylaşarak bize destek oldu. Bunun yanında, korsan içerik izlemek kullanıcı deneyimi açısından çok sıkıntılı.  Biz ürünü müşterilerin yorumlarıyla her gün daha güçlü ve kolay kullanılabilir hale getiriyoruz.