Skip to main content

Türkiye’de “Muhteşem Cuma”, “Efsane Cuma”, “Beklenen Cuma” gibi farklı isimlerle adlandırılan 2019 Black Friday’inde 2 milyon 265 bin ürün satıldı.

Tüm dünyada indirim fırsatlarıyla hem tüketicilerin hem de markaların haftalar öncesinden planlamalarında önemli yer tutan “Black Friday”, yani 29 Kasım günü, dijital pazarlama dünyasına da damgasını vurdu. Related Digital‘in açıkladığı verilere göre,  bu yıl kampanyalarla ilgili 92 milyon e-posta gönderildi, bu sayı geçtiğimiz yıl 65 milyondu. Bu yıl satın alınan ürün sayısında da yüzde 45’lik artış yaşandı. Geçen yıl 1 milyon 564 bin olan satılan ürün sayısı, bu yıl 2 milyon 265 bine ulaştı. Markaların cirolarını en fazla etkileyen ürünler “giyim ve kozmetik” kategorisinde yer alırken, kullanıcıların büyük bir çoğunluğu sipariş için 00:00-01:00 saat aralığını bekledi.

Satışların yüzde 75’i mobilden

Related Digital’in verilerine göre “Black Friday kampanyaları” en çok satın almanın gerçekleştiği güne oranla 8 kat daha fazla satın alma getirdi. En çok sipariş verilen saat dilimi 00:00-01:00 olurken, en çok sipariş de 22-34 yaş aralığındaki kullanıcılardan geldi. Kullanıcıların yüzde 75’i mobilden gelirken, satışların yüzde 60’ı desktop’tan gerçekleşti. Markaların cirosuna en çok etki eden kategoriler giyim ve kozmetik, ev dekorasyon, cep telefonu ve aksesuarları, beyaz eşya ve küçük ev aleti, bilgisayar ve aksesuarları oldu. E-postalarda en çok kullanılan kelime bu yıl da “indirim” oldu.