Tüm dünyada indirim fırsatlarıyla hem tüketicilerin hem de markaların haftalar öncesinden planlamalarında önemli yer tutan “Black Friday”, yani 23 Kasım günü, bu yıl Türkiye’de de internette ve alışveriş merkezlerinde eşine az rastlanan manzaralar ortaya çıkarttı. Tüketiciler AVM’lere açıldığı gibi hücum ederek indirimli ürünleri kapmaya çalıştılar. E-Ticaret sitelerinde de internet kullanıcıları fırsatlardan yararlanmak için birbirleriyle yarıştılar ve bu durum IAB Internet Ölçümleme Araştırması’nda trafik yoğunluğu olarak istatistiklere yansıdı: 23 Kasım günü PC platformunda en fazla ziyaret edilen 20 site arasında 3 e-ticaret sitesi bulunuyor.
Black Friday’de en fazla gerçek ziyaretçiye ulaşan 5 e-ticaret sitesi:
Black Friday’de en fazla reklam gösterimine ulaşan 10 marka
Reklamveren tarafından baktığımızda ise Trendyol, Sahibinden, Hepsiburada, Morhipo, Mediamarkt gibi e-ticaret sitelerinin yanısıra Black Friday’de en fazla görüntülenen kampanyaya sahip markalar arasına otomotiv üreticisi Ford, Halkbankası ve turizm sektöründen Prontotour da girmeyi başardı. Karşılaştırma yaptığımızda Black Friday’in etkisini görmek daha kolay olacaktır: Gemius AdReal verilerine göre 23 Kasım tarihinde en çok izlenen 10 reklamverenden 6 adedi e-ticaret sitesiyken bir önceki haftanın aynı gününe baktığımızda ilk 10’da sadece 3 e-ticaret sitesi görünüyor.
Yorumlar