Skip to main content

Bankalararası Kart Merkezi’nin Demet Evgar ile birlikte gerçekleştirdiği, herkesi dolandırıcılara karşı daha dikkatli olmaya çağıran “Palavra!” reklam kampanyasının büyük yankı uyandırmasının ardından ikinci reklam filmi de izleyicilerle buluştu.

Bankaların ortak platformu Bankalararası Kart Merkezi (BKM), finansal tüketicileri dolandırıcılara karşı daha dikkatli olmaları konusunda uyarmak üzere başarılı oyuncu Demet Evgar’la birlikte hayata geçirdiği “Palavra!” reklam kampanyasının devamı niteliğindeki ikinci reklam filmini izleyicilerle buluşturdu. Dolandırıcıların kullandığı yöntemlerin mizahi bir üslupla anlatıldığı kampanya kapsamında daha önce “Palavra”şarkısını seslendiren ve klibin başrolünde yer alan Demet Evgar, bu kez “Sana Ne!”şarkısını bilgi güvenliğine yönelik farkındalığı artırıcı sözlerle seslendiriyor.

“Önce kullanıcılar bilinçlenmeli”
BKM olarak bilgi güvenliğiyle ilgili akıllara takılan tüm soruların yanıtının bulunabilmesi için hayata geçirdikleri bilgiguvende.coma yapılan ziyaretlerin, “Palavra!” kampanyasından sonra bir hayli arttığını ifade eden BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, “Dijital dünyada böylesine fazla ayak izi bıraktığımız bir dönemde, BKM olarak bilgi güvenliğinin geri plana atılamayacak derecede önemli olduğunu her platformda vurguluyoruz. Ödeme alışkanlıklarımız değişirken ve nakit kullanımımız giderek azalırken, günden güne hayatın her alanında daha fazla kart kullanıyoruz. Bu değişim dolandırıcılık yöntemlerine de yansıyor; sosyal mühendislik, siber dolandırıcılık gibi yeni dolandırıcılık türleri hayatımıza giriyor” diye konuştu.

BKM olarak bilgi ve teknoloji çağında toplumu bilinçlendirme konusunda çok ciddi adımlar attıklarının altını çizen Canko, şunları söyledi: “Dolandırıcılık teşebbüslerinin yüksek olduğu sektörler de kullanıcıların güvenliğini sağlamaya yönelik uygulamalarını her geçen gün iyileştiriyor. Dolandırıcılıkla mücadelede Avrupa’dan 10, dünyadan ise 12 kat daha iyi durumdayız. Ülkemizdeki dolandırıcılığın yüzde 86 gibi büyük bir bölümünün sosyal mühendislik yöntemleriyle yani kullanıcıların duygularına hitap eden yöntemlerle yapıldığını söyleyebiliriz. Bu sonuç, dolandırıcılığa karşı tedbir alma konusunda en büyük işin kullanıcılara düştüğünü gösteriyor. BKM olarak www.bilgiguvende.com sayesinde bilgi güvenliğine dair doğru ve güvenilir içeriklerin kullanıcılarla buluşmasını ve farkındalığı artırmayı amaçlıyoruz. Bu noktada sesimizin daha kuvvetli çıkması için sevgili Demet Evgar’la ses getiren projelere imza atmanın mutluluğunu yaşıyoruz.”