Skip to main content

Yapılan araştırmalara göre, bankaların ve ödeme hizmetleri şirketlerinin 3’te 1’i, dolandırıcılık için “olay gerçekleştiğinde ilgileniriz” eğiliminde olduğu ortaya çıktı

Kaspersky Lab ve B2B International tarafından Türkiye’yi de kapsayan 26 ülkede yapılan bir araştırmaya* göre, banka ve ödeme hizmeti şirketlerinin %62’si müşterilerinin çevrimiçi mali işlem adedinde ciddi artışlar olduğunu belirtti, yüzde %50’si ise çevrimiçi finansal dolandırıcılığın arttığını düşünüyor. Fakat buna rağmen büyük bölümü dolandırıcılık konusunda “olay gerçekleştirdiğinde ilgileniriz” zihniyetinin belirtilerini gösteriyor.

Araştırmaya göre birçok banka ve ödeme hizmetleri tedarikçisi, müşterilerin giderek daha fazla cihazla ve daha fazla sayıda çevrimiçi finansal işlem yaptığı bir ortamda; kendilerini ve müşterilerini finansal dolandırıcılığa karşı korumakta zorlanıyor.

Katılımcıların üçte ikisine (%65) göre müşteriler giderek artan sayıda cihazla çevrimiçi ödeme yapmakta ancak yalnızca %53’ü çift etkenli kimlik denetimi yapıyor ve yalnızca %50’si özel bir gerçek zamanlı dolandırıcılık engelleme çözümü kullanıyor. Oysa %22’si bunun en etkili korunma yöntemi olduğunu düşünüyor ama diğer yandan kullanmıyor. Yarısından azı (%42) bu çözümü müşteri cihazlarını da kapsayacak şekilde kullanmakta ve yalnızca %67’si tüm çevrimiçi ödemeler için güvenli bir bağlantı sağlıyor.

Beklendiği üzere %48’i riski ortadan kaldırmak yerine dağıttığını kabul ediyor, %29’u ise finansal dolandırıcılık işlemlerini tamamen ortadan kaldırmak yerine bunlarla ayrı ayrı ilgilenmenin daha ucuz olduğunu ifade ediyor.