START UP

DigitalAge | 09.11.2018 - 11:12

Ayın girişimi: UDENTIFY

Bu ayki ‘ayın girişimi’ sayfalarımızın konuğu Perakende Teknolojileri Ödülleri’nde, ‘Mağazalarda Ziyaretçi Deneyim Takibi’ çözümü ile ‘En İyi Teknoloji Ödülü’ne layık görülen Udentify
.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Kamera sistemini kullanarak fiziksel satış noktalarında müşterilerin hareketlerini gözlemleyen bir iş zekası platformu olan Udentify’ı, Google Analytics’in günlük hayatımız için olan modeli gibi düşünebilirsiniz. Girişim perakende sektörüne, metrekare verimliliği, personel optimizasyonu, hızlı yönetici karar testi, mağaza içi pazarlama etkinliği, kategori konumlandırma, kampanya verimliliği ve süreç geliştirme alanlarında aylık danışmanlık veriyor. Kurucularından Can Dörtkardeşler’den aldığımız bilgilerle bu ay Udentify’ı daha yakından tanıyoruz.

Sektörde hangi problemi çözüyor?
Müşteri bazlı planlama yapılamaması ve denetim eksikliği mağazalarda kaçırılan satış ve ek masraflara yol açıyor. Firmalar bu eksiklikler nedeni ile aylık cirolarının yüzde 4-8 oranında bir kısmını oluşan ek maliyetlere ayırıyorlar. Perakendecilerin fiziksel satış nokralarını verimli kılmayı amaçlayan Udentify birden çok departman tarafından kullanılıyor.

Kurucuları kim?
Girişimin kurucuları Can Dörtkardeşler, Rıdvan Çilli ve Sezai Acer.

Nasıl bir teknoloji kullanıyor?
Udentify, kameraların arkasına eklenen bir algoritma sayesinde müşterileri kapıdan kasaya kadar olan deneyimleri boyunca takip ediyor, mağaza verimliliği ve kârlılık artışı hedefi ile gerçek zamanlı raporlamalar yapıyor.

Perakende firmalarında hangi departmanlar tarafından, ne amaçla kullanılıyor?
Kategori-Görsel yöneticileri: Yeni ve mevcut ürünlerin en ideal konumunu buluyor. Raf paylarını belirliyor.
İK: Gereken personel sayısı ve çalışma saatlerini belirleyebiliyor.
Pazarlama: Pazarlama materyallerinin verimliliğini ölçümlüyor.
Yöneticiler: Kararlarını test ediyorlar.
Operasyon: Mağaza içi verimsizlikten gerçek zamanlı haberdar oluyor.

Yatırım aldı mı/yatırımcıları kimler?
Udentify, dört melek yatırımcı Altay Tınar, Rıfat Nasi, Serdar Öner ve Ahmet Turgut‘tan 300 bin TL tohum yatırım aldı. Serdar Urçar da girişimin yatırımcılarından.