Skip to main content

Arzum Pazarlama ve Ürün Geliştirme Direktörü Mehtap Yıldız: “Karayipler’den Amsterdam’a, Kenya’dan Fas’a hatta Küba’ya uzanan bir yolculukta, farklı kültürleri Türk kahvesi kültürüyle tanıştırdık.”

1966’da yerli bir marka olarak doğan, teknolojiyi tasarım ve yaratıcılık ile birleştirerek ortaya çıkardığı ürünlerle tüketicilerinin hayatlarını değiştirmeyi hedefleyen Arzum’un Pazarlama ve Ürün Geliştirme Direktörü Mehtap Yıldız ve @keyifliyim ile ‘Arzum OKKA X Keyifliyim: Şimdi Tüm Dünya İçin Türk Kahvesi Zamanı!’ kampanyasını ve Arzum’un global pazardaki geleceğini konuştuk.

Mehtap Yıldız: “Kahve seven herkes Türk kahvesine şans verecektir”

Tüketiciler kahve ürün grubunuzla ilgili size hangi isteklerle geliyor?

Aslına bakarsanız Arzum OKKA, Türk kahvesi denildiğinde ilk akla gelen markalardan biri. Kahveseverlere, köpüğüyle, közde pişmesiyle okkalı bir Türk kahvesi deneyimi yaşatıyoruz. Zamanla yarışan, daha fazla konfora ve pratikliğe ihtiyacı olan büyük şehirlerde elektrikli cezve yerine OKKA gibi gelişmiş makinelerin talebi günden güne artıyor. Bu talepler artarken ürünlerin kullanım kolaylığı ve tasarımla ilgili yenilikler de bekleniyor.

Kahve kategorisinde toplam kaç çeşit ürününüz var? Arzum Okka aileye ne zaman katıldı?

2014 yılında Türk kahvesini doğrudan fincana servis ve kendi kendini yıkayabilme özellikleri sunan Arzum OKKA markasını kahveseverlerle buluşturduk. Ardında da hızla aileyi büyüttük. OKKA ailemiz; Arzum OKKA, Arzum OKKA Grandio, Arzum OKKA Grandio Duo, Arzum OKKA Minio, OKKA Minio Pro, Arzum OKKA Minio Duo ve Türk kahvesi çekirdeği öğütücümüz Arzum OKKA Beangourmet’den oluşuyor. Bu yıl OKKA markamızın 5.yılı. Bu yıla özel olarak tasarladığımız Swarovski taşlı Arzum OKKA ve Gold serimiz yeniliklerimizden birkaçı. Filtre kahve makinesi kategorimizde de iki ürünümüz var. Brewtime Filtre Kahve Makinesi ve Brew’N Take Kişisel Filtre Kahve Makinesi. Arzum Brew’N Take kişisel filtre kahve makinemiz, kahvenizi direkt paslanmaz çelik termos bardağınıza dolduruyor ve her an her yere taşıma kolaylığı sağlıyor. Tüketicilerimize; “Artık canınız nerede isterse orada kahvenizi yudumlayabilirsiniz!” dedik ve çok da ilgi gördük.

Türk kahvesini dünyaya tanıtmak ve sevdirmek için @keyifliyim ile birlikte hazırladığınız kampanyanın detayları hakkında bilgi verir misiniz? Geri dönüşler nasıl oldu? Yurtdışından gelen talepler nasıl?

Sosyal medyanın keyifli çifti Miray ve Tolga Öncü (@keyifliyim) ile bir araya geldik ve dünyanın dört bir köşesine bol köpüklü Türk kahvesini taşıdık. ‘Arzum OKKA X Keyifliyim: Şimdi Tüm Dünya İçin Türk Kahvesi Zamanı!’ adlı bu dijital kampanyamızla INFLOW Ödülleri’nde ‘En İyi Seyahat Influencer Kampanyası’ kategorisinde birincilik kazandık. Karayipler’den Amsterdam’a, Kenya’dan Fas’a, hatta Küba’ya uzanan bir yolculukla 1 milyondan fazla organik erişime de ulaşan kampanya ile, farklı kültürleri Türk kahvesi kültürüyle tanıştırdık. Proje ile organik bir ‘Türk Kahvesi Severler’ kitlesi oluşturduğumuzu söyleyebilirim. Miray ve Tolga Öncü (@keyifliyim) çifti, bu süreçte takipçileriyle canlı sohbetler, buluşmalar da gerçekleştirdi.

Arzum OKKA’ya Türk kullanıcıların şu ana dek gösterdiği ilgiyi değerlendirir misiniz? Kullanıcılardan nasıl geri bildirimler aldınız?

Eskiden sadece cezve ve kahveyi pişirenin marifeti ile ulaşılabilen ideal lezzet ve köpük artık makinelerde rahatlıkla yapılabiliyor, hem de her fincanda aynı lezzeti alabilme garantisi ile… Türk kahvesi makinelerinin çıkmasıyla hem Türkiye’de hem de yurtdışında Türk kahvesi tüketimi oldukça yüksek oranlarda arttı. Şu an 40 ülkede Arzum OKKA var. Arzum OKKA, su haznesinden aldığı su ile kendini otomatik olarak yıkama özelliğine sahip. Atık suyu ise yine ayrı bir haznede saklıyor. Bu sayede siz kahvenizi yudumlarken makineniz yıkanmış ve yeniden kullanıma hazırlanmış oluyor. Arzum OKKA, bu özellikleriyle ev ya da ofislerin tüm mekânlarında rahatlıkla kullanabiliyor. Kullanıcılarımız da bu durumdan oldukça memnun.

Kahveyle ilgili yeni ürünleriz gelecek mi?

Arzum OKKA Minio Pro en yeni çıkan ürünümüz. Çelik cezveden vazgeçemeyenlere teknoloji dolu bir Türk kahvesi deneyimi sunuyor. 2019’da teknoloji fuarı IFA’da ilk kez konsept tasarımını sergilediğimiz IOT özellikli Arzum OKKA’yı, 2020 yılının ilk aylarında da tüketicilerimizle buluşturacağız. Kahveseverler artık oturdukları yerden “Hey Google! Bana OKKA’lı bir kahve yapar mısın?” diyebilecek. Şüphesiz mutfakların ve ofislerin vazgeçilmezi olacak.

Müşteri memnuniyetini sağlamada Arzum neler yapıyor?

Arzum olarak, müşterilerimize her zaman samimi ve çözüm odaklı hizmet deneyimi yaşatmayı amaçlıyoruz. Arzum kullanıcıları, tüketicilerin yorumlarının ve şikayetlerinin yer aldığı popüler sitelerde bile, küçük ev aletleri sektöründe, müşteri memnuniyet düzeyi ve teşekkür oranında bizi lider konuma getirdiler. Tüketicilerimize sunduğumuz hizmetin hızı ve kalitesi bizim için çok önemli, bu anlamda alanında lider firmalar ile ilerlemeyi tercih ediyoruz. Müşterilerimizle teknolojinin imkan sağladığı tüm kanallardan iletişim kuruyoruz. Arzum Müşteri danışma hattı, yetkili servislerimiz, sosyal medya, web sitemiz iletişim kurduğumuz ana kanallar. Aldığımız geri bildirimler ile tüm satış sonrası hizmet süreçlerimizi şekillendirip, servis hizmetlerimizi genişletiyoruz. Emanet ürün hizmetlerimiz, 3+1 yıl garanti, evden eve servis hizmetleri, merkez servis hizmetlerimiz aldığımız geri bildirimlerle 2018 yılında şekillendirildi ve uygulamaya kondu.

Gelecek dönem hedeflerinizden bahseder misiniz? Arzum’un global pazarının geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Şu anda dünyanın 40 ülkesinde Arzum OKKA kahve makinelerimiz var. Türk kahvesinin dünyaya yayılımı sadece makineleşmeyle sınırlı kalmıyor. Bu kültürü anlatacak, yeni pazarlarda yeni bir yaşam tarzı olmasını sağlayacak birçok tanıtım çalışması da gerekli. Arzum olarak bu konuda da elimizden geleni yapıyoruz. Uluslararası birçok fuarda hem stantlarımızdaki ikramlarla hem de konuşmacı olarak yer aldığımız panellerde bir yandan Türk kahvesinin tanıtımını yaparken bir yandan da makinelerimizin özelliklerini anlatıyoruz. Türk kahvesi kültürel bir değer, ancak günümüzde yeni bir yaşam tarzı da olabilir. Kahve seven herkes Türk kahvesine şans verecektir. Türkiye’deki Starbucks ve Caribou Coffee’nin bütün şubelerinde Türk kahvesi servisi, makinemiz Arzum OKKA ile yapılıyor. Starbucks’ın Orta Doğu’daki şubelerinde de yer almak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Amerika’nın ardından Çin pazarında çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Geçtiğimiz günlerde Almanya’da farklı bir çalışma yaptık. OKKA markamızla yer aldığımız Almanya pazarında Türk kahvesine olan farkındalığı artırmayı hedefledik ve Almanya’nın en iyi kahve üreticilerinden olan Hochland ile iş birliğine imza attık. #ButFirstMokka adıyla markalaşan girişimi şehrin kafelerine, billboard’larına, etkinliklerine taşıdık. Almanya sokaklarına Türk kahvesinin kokusunu yaymak bizim için büyük mutluluk. Stuttgart’ta nereye baksanız Türk kahvesi gördüğünüz, deneyimleyebildiğiniz bir haftaya imza attık.

@keyifliyim: “Türk kahvesi yalnızca bir kahve değil, bir kültürdür.”



Arzum ile birlikte gerçekleştirdiğiniz  ‘Şimdi Tüm Dünya İçin Türk Kahvesi Zamanı!’ projesinin ‘En İyi Seyahat Influencer Kampanyası’ kategorisinde ödül almasıyla ilgili neler söylemek istersiniz?

Yaklaşık beş yıldır, en büyük tutkularımızdan biri olan seyahat üzerine sosyal medyada @keyifliyim sayfamızda, son 3  aydır da bir televizyon kanalında ‘Miray ve Tolga ile ROTA’ adı altında içerik üretip, program hazırlayıp sunuyoruz. Tam zamanlı seyahat etme serüvenimiz ise; 2018 yılının başında, yaklaşık on yıldır devam ettiğimiz kurumsal kariyerimizi bırakıp hayallerimizin ve tutkularımızın peşinden gitmeye karar verdiğimizde başladı. Dünya turuna başlarken birçok şeyi geride bırakmak zorunda kaldık. Evimizi, eşyalarımızı, arkadaşlarımızı, ailemizi ve alışkanlıklarımızı… Ancak bazı alışkanlıklardan vazgeçmek kolay olmadı. Okkalı bir Türk Kahvesi içmek gibi. Türk kahvesi yalnızca bir kahve değil, bir kültürdür; keyfi, özlemi, hüznü, mutluluğu içinde barındıran… Keyifli zamanlarda keyfi artıran, hüzünlü zamanda hüznün paylaşılıp azalmasına yardımcı olan ve insanlar arasındaki bağı güçlendiren bir kültür unsuru. Dünyanın neresine giderseniz gidin, doğup büyüdüğünüz coğrafyanın kültürü de sizinle birlikte geliyor. Biz de bu kültürümüzü, Türk kahvemizi dünyanın farklı köşelerinde seyahat ederken yanımızda götürdük. Hem ülkemizden bir lezzet, hem kültür köprüsü kurabileceğimiz ufak bir hediye olarak düşündüğümüz Türk kahvesini; dünyanın her yerinde aynı lezzette yapmamızı sağlayan, Arzum OKKA Minio’ları yanımızda taşımaya başladık. Farklı coğrafyadan insanlarla kültürel bir bağ oluştu aramızda. Fas’ta bize nane çayı ikram ederlerken, biz onlara Türk kahvesi ikram ettik. Küba’da Türk kahvesinin yanına lokum da ekledik. Kahvelerimiz bitince fal baktık, inanılmaz güzel deneyimlerdi. Kahve gibi geleneksel ve kültürümüzü yansıtan bir lezzetle, hem yurt içinde hem yurtdışındaki yeni dünyada insanlar arasında dijital ilişkiler, köprüler kurduk. Arzum ile dijitalde yarattığımız bu Türk kahvesi dünyasında, ürün yerleştirmelerini uzun soluklu ve özenle yaptık ve çok sağlam bir Türk Kahvesi kitlesi/grubu yaratmayı başardık.

Gerçek hikayeden, ihtiyaçtan yola çıkarak bir iletişim yapınca, organik ve samimi oluyor. Başarı da beraberinde geliyor. Sosyal medyada @keyifliyim hesabımızdan paylaştığımız bu hikayemiz samimiyetiyle birlikte öyle bir noktaya geldi ki, 2019’da ‘Türkiye’nin En İyi Seyahat Influencer Kampanyası Ödülünü’ almamızı sağladı. Bizi gururlandıran ödül bir yana, kültürümüzü tanıttığımız kişilerin yüz ifadelerini görmek, yolda tanıştığımız kişilerle güçlü bir bağ kurmak çok büyük keyif veriyor. Seyahatlere devam ettikçe valizimizde Türk kahvesi bulundurmaya da devam edeceğiz gibi gözüküyor.

Hangi ülkelere gittiniz? Yaşadığınız ilginç deneyimleri paylaşır mısınız, nasıl tepkiler aldınız?

Çölde, Afrika’da, Küba’da, Fas’ta, Uzakdoğu’da ve birçok yerde Türk Kahvesi yanımızdaydı. Türk Kahvesini dünyanın birçok farklı ülkesine taşıdık, yerel halka tattırdık. Fas’ta bize nazikçe kendi tatlarını, nane çaylarını sunan ev sahiplerine biz de kendi tadımızı, kültürümüzü tattırdık. Küba’da birlikte Türk kahvesi pişirdik, Karayipler’de birlikte kahve sohbetleri yaptık. Afrika’da, Safari’nin ortasında kahve çekirdeklerini BeanGourmet ile çekerek, Türk kahvemizi taze taze içme şansına sahip olduk. Özellikle Küba’daki kahve tepkileri çok eğlenceliydi. Kahveyi sert bulan dostlarımız, yavaş yavaş alıştılar ve sonrasında tekrar yeni bir kahve istediler. Türk kahvesini deneyimleyenlerin yüz ifadelerini filme çektik. Hatta bir adım daha öteye giderek keyifli sohbetlerimize, kahve fallarını dahil ettik. Bugün hala yurtdışından bir çok arkadaşımız ile Türk kahvesini andığımız, sohbetlerimiz, dostluklarımız devam ediyor.

Kampanyanızdaki erişim oranlarınızdan bahseder misiniz?

Arzum ile yarattığımız Türk Kahvesi dünyamızda, hem yurtiçi hem yurtdışı etkileşimlerde çok güzel dönüşler aldık. @keyifliyim hesaplarımızdan, kahve ile ilgili paylaştığımız içerikler standart paylaşımlarımıza göre çoğunlukla yüzde 10-20 arasında daha yüksek etkileşim oranlarına ulaştı. Hayatımızın ve yolculuğumuzun akışı içerisinde; branded(markalı) içerikler kadar unbranded(markasız,organik) içerikler de paylaştığımız için; izleyenler için samimi bir iletişim ve kendilerinin de sevdiği bir ortak paydada buluşarak kahve kültürü yaratmayı başardık. Arzum OKKA ile yaptığımız içeriklerde; 1M+’un üzerinde organik erişime ulaştık ve kendi değerimiz olan Türk Kahvesinin yaygınlaşmasına destek olmaya çalıştık. Bugün Türk kahvesi paylaşımı yapmasak bile kahvesini içip “Müsait olunca falıma bakar mısın?” diye soran birçok kişi var.

Kahve kültürünü milletlerin birbirine yakınlaşmasının vesilesi olarak değerlendirmek mümkün mü? 

Elbette; Türk kahvesi bir kültür, bir ekosistem. Türk kahvesi pişirme şeklinden köpüğüne, yanındaki tatlı sohbetten, ağzı tatlandıran lokuma ve hatta kahve falına kadar bir kültür. Milletler arasında ise yerel lezzetler bizce en güzel köprülerden birisi. Türk kahvesi de işte tam olarak bu noktada, hem de dünyanın farklı yerlerinde bizim keyifli sohbetlerimize ortak oldu, hala devam eden arkadaşlıklarımızın başlangıcı oldu.