Skip to main content

Adba International, The Brand Age Dergisi ile birlikte”15 Temmuz darbe girişiminin dijital mecralardaki etkisi” üzerine bir araştırma yayımladı

Adba International, yapılan darbe girişimiyle ilgili olarak 15 – 19 Temmuz tarihleri arasında ‘Twitter’da yapılan paylaşımların sayısal ve nitelik verilerini ortaya koydu. Türkiye’de ve Türkçe olarak 20 binin üzerinde paylaşım yapılırken, aynı günlerde Türkiye dışında ise NoCoupInTurkey ve TurkeyCoup hashtagleri ile 7.057.886 adet içerik paylaşıldı.

Araştırma sonuçlarına göre, Twitter üzerinden yapılan paylaşımlarda darbe karşıtı iletilerin oranı %38. Buna karşılık darbe yanlısı olan iletilerin oranı ise % 8. Darbe karşıtı iletilerin konu başlıkları ise kendi içerisinde şu şekilde ayrışıyor; genel darbeyi desteklemeyen iletiler %16, darbeyi FETÖ’nün yaptığını belirten iletiler %13, darbenin tiyatro olduğunu söyleyenlere ve gezi eylemleri ile kıyaslayanlara tepki veren iletiler %8, hükümet yanlısı olmayıp darbeyi desteklemediğini belirten iletiler ise %1.

Darbe yanlısı iletilerde ise askerlere karşı şiddet uygulandığını paylaşanlar %6, darbeyi gezi eylemleri ile kıyaslayanlar %2 ve darbenin bir kurgudan ibaret olduğunu belirten iletiler %1 olarak yer alıyor.

Araştırmanın en ilginç sonuçlarından biri de 15-19 Temmuz tarihleri arasında ‘Twitter’daki ileti hacimlerinin verilerine ait. Tüm Türkiye’deki Twitter paylaşımları içerisinde darbeyle ilgili olanların oranı 15 Temmuz’da %15 iken bu rakam 16 Temmuz’da %62’ye yükseldi. Ayın 17’sinde %51, ayın 18’indeyse %40 oranında ileti darbeyle ilgiliydi. Araştırmanın son günü olan 19 Temmuz’da ise bu oranın %29’a düştüğü görülüyor.