Skip to main content

Bir İnternet sitesinin Google aramalarda kaçıncı çıktığının önemi giderek artıyor. Google’ın yaptığı sıralamalar, bir sürü farklı temele dayanıyor. Sayfa sırası (page rank)Google’ın bir sayfaya verdiği önem sırası olarak tanımlanıyor. Sayfanızın…

Bir İnternet sitesinin Google aramalarda kaçıncı çıktığının önemi giderek artıyor.

Google’ın yaptığı sıralamalar, bir sürü farklı temele dayanıyor. Sayfa sırası (page rank)Google’ın bir sayfaya verdiği önem sırası olarak tanımlanıyor. Sayfanızın Google aramalarda daha üst sıralamalarda çıkmasını istiyorsanız, bu 10 faktörü göz önünde bulundurmalısınız.

1)    Anahtar kelimelerin kullanımı: Çoğu arama motoru optimizasyonu, içeriğin yazıldığı sırada yapılması gerekiyor; hazırlanan yazıların anahtar kelimelerinin başlıkta bulunması ve yazının içeriğinde de birkaç yerde kullanılması önemlidir. Bu anahtar kelimeler Google’a içeriğin ne ile ilgili olduğuna dair önemli bilgiler veriyor.

2)    Uzantılar: Bir sitenin önemini arttıran faktörleri arasında,  kaliteli ve uzun zamandır yayın yapan sitelerin uzantılarına da yer vermek var. Güvenilir ve otorite olarak kabul edilen sitelere yönlendirme yapmak, sitenin önem sıralamasını arttırıyor.

3)    İç uzantılar: Farklı İnternet sitelerine sahip olan kişiler, kendi siteleri arasında uzantılara da yer verebilirler. Bu uygulama, eski olan içeriklere de okunma fırsatı vererek siteye gelen trafiği arttırabilir.

4)    Temiz adresler: İnternet sitenizin adresi temiz ve yalın olması, sembol ve anlamsız harflerle dolu olmasından daha güvenilir bir izlenim çiziyor.

5)    Sosyal paylaşımın önemi: İnternet sitenizdeki içerikleri ne kadar paylaşılır, beğenilir ve takip edilirse, sitenin önem seviyesi bir o kadar artar.

6)    Optimizasyon araçların kullanımı: Arama motorlarında sitelerin sıralamasını yükselteceğini iddia eden araçlar kullanmak doğru olmasa bile, başlık ve içeriklerin temiz bir şekilde görüntülenmesine yardımcı olan araçları (bit.ly gibi) kullanmak faydalı olabilir.

7)    Meta veriler: Meta-betimlemeler, meta-başlıklar ve meta-sözcükler ile içeriğin tespit edilmesini sağlamak, Google’a kullanıcı yönlendirmesine yardımcı olabiliyor.

8)    İçerik kalitesi: Bir İnternet sitesinde başkalarının içeriklerini kopyalayarak yayınlamak, ve yeni bir içerik üretmemek sitenin sıralamasını büyük ölçüde olumsuz etkileyebilir.

9)    Hata vermeyen, çabuk yüklenen siteler: Flash ve JavaScript genel olarak arama motorlarının optimizasyonu için uygun değillerdir. HTML5 kullanmak, hem arama motorları için daha avantajlı hem de İnternet sitesinin çabuk yüklenmesine katkı sağlar.

10)    Yayın aralıkları: İnternet sitesini sık sık güncellemek önemli bir etkendir. Daha sık yayın yapan İnternet siteleri, yönlendirmelerde daha sık görüntülenirler.

Kaynak: indusnet.co. in İnfografik